Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Dwerginktvis

Hoi Cor.


Ik heb deze in Bretagne gevangen,maar ik heb ze ook bij Neeltje Jans met een kornetje gevangen (Noordzee zijde ) en in Scheveningen met een kruisnetje.

Ook komen ze voor in de Oosterschelde.

 
prachtige diertjes die sepiola's

Ik heb al lang intresse in het houden van deze diertjes.
Kan je me misschien vertellen hoe het aquarium juist is ingericht en of er speciale aanpassingen zijn gebeurt voor de inktvisjes?
En wat met de waterwaarden en de temperatuur?
Zijn deze diertjes na te kweken in het aquarium?
Hoe ga je juist te werk om die diertjes te vangen en waar haal je het nodige materiaal?
amai wat een lijst vragen...

groetjes Steven
 
Hallo Sepiola
Je hebt een toepasselijke naam voor dit onderwerp.

Deze diertjes hebben eigenlijk een specieaal aquarium nodig, de bodem bedekking is eigenlijk het belangrijkste deze dient van zand te zijn.

De overige vissen moeten rustige eters te zijn BV zeenaalden

Het voer dat je ze geeft dient levend te zijn zoals kleine steurganalen of mysis.

De waterwaarden moet zoals elk normaal aquarium zijn en de temperatuur beneden de 18 graden.

Of deze dwerginktvisjes te kweken zijn in een aquarium weet ik niet, als je aan eitjes zou kunnen komen dan zijn deze wel op te kweken (mits je genoeg fijn levend voer hebt).

Ik heb deze inktvisjes een keer gevangen in een kruisnet en meerdere keren met een boomkor netje (garnalennet) die ik op de bodem door de zee trok.

Dit materiaal kan je meestal kopen bij een hengelsportzaak aan de kust.
 
Yabby zei:
Leuke beestjes en mooie foto,s komen deze dieren ook in nederland voor?
Jazeker wel,

Het is alleen moeilijk deze diertjes uit het wild in een bak te steken.
Ze zijn nogal schuw en gaan vlug dood al zijn ze een jaar,ouder worden ze niet.
Toch zijn het heel speciale diertjes om te hebben in een Aquarium.
In de Oosterschelde vind je ze in groote getalen,als je een duiker kendt(misschien) sucses gr Jan
 
Hallo
kheb hier is even zitten lezen over dit soort.
mijn vraag is:
Heeft iemand ze te koop heeft in nederland?
en ik zou graag wat info over het houden van deze diersoort willen hebben
wie kan mij dit geven?
mail naar mheiliegers@hotmail.com
alvast bedankt
 
Deze diertjes zijn niet te koop, je zal ze zelf moeten vangen in de zomer maanden. de rest word hierboven al besproken ze worden niet ouder dan één jaar
 
hallo,

supertof zeg !!

ik had vroeger er ook een één gevangen tussen de netten tijdens het garnaalvissen , maar khad het dier dan direct terug in de zee gezet.
twas een kleintje maar een mooi dierke
 
Bovenaan