Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Draagtijd zeenaaldjes (Doryrhamphus excisus)

michaeluitrotterdam

Senior Forumlid
Sinds zondag heeft het mannetje van mijn koppel zeenaaltjes een uitstolping op de buik. Het lijkt erop of er in de broedbuidel eitjes in zitten. Ik weet het niet zeker.

link op database:
http://www.zeewaterforum.info/database/index.php?DierID=564&taal=ned&GroepID=26&HoofdgroepID=1

Weet iemand de draagtijd van Doryrhamphus excisus? (of kent iemand een database waar ik dat zou kunnen terugvinden?)

Heeft iemand foto's van een broedbuidel met eitjes?


Iemand advies/ervaring over opkweken van jongen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het boek kweken met zeewatervissen van tom verhoeven, daarin staat dat de de eitjes na een week uitkomen.
Het is gelukt door particulieren om ze te kweken.
Maar voordat je probeert te gaan kweken, zou ik toch eerst het boek kopen.
Daar staat alles in wat je moet weten, en dan weet je zeker dat je het ook goed doet.
 
Dank je voor het antwoord. Ik heb direct het boek besteld (leve het internet).
Het is overigens niet zo dat ik actief probeer ze te kweken. Dat lijken ze zelf te doen en ik ben benieuwd of het haalbaar is om de larven of jonge visjes in leven te houden. Ik realiseer me dat dat niet zonder meer zal lukken, maar met het boek is de eerste stap gezet.
Nogmaals, dank voor de tip. Ik kende het boek niet.
 
Heb het hier ook geprobeerd met de zeenaaldjes. Mannetje om de zoveel tijd dikke buidel. Zaten beiden in een klein bakje (nano, zonder andere visjes), maar heb helaas nooit jongen mogen zien. Elke ochtend waren de zeenaaldjes aan het paren.
 
Bovenaan