Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

doseren

Wim12

ZeewaterForum lid
Heb hoogstwaarschijnlijk de oorzaak gevonden van het algenprobleem. Silicaat is de boosdoener, ik maar denken dat mijn osmosewater goed is zolang de meter 0 weergeeft. Niet dus, tds meet geleidbaarheid van het water en dus geen silicaat. Nu was ik gestart met dsr carbon vs en fosfaat toe te voegen om de bacteriën te voeden en dus zo nitraat verder af te breken en balans te krijgen tussen po 4 en no 3. Nu ik weet wat dat er silicaat in mijn water zit heb ik silicaatverwijderaar in mijn sump gehangen. Deze verwijderd dus ook fosfaat. Om de werking van de carbon te garanderen heb ik wel fosfaat nodig. blijf ik nu best fosfaat toevoegen elke dag of niet . wat verbruikt er het snelst fosfaat eigenlijk, algen of bacteriën. Of geen van beiden doordat het door de silicaat/fosfaat verwijderaar eruit gehaald word? Ik weet het niet goed. Dus een tip aan mensen met algenproblemen of zelfs zonder. Als je zelf osmose aanmaakt ,meet dan geregeld silicaat en ga niet af op je tds meter.
 
Bovenaan