Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Discosoma vastzetten

Lauwie

ZeewaterForum lid
Hallo!

Ik heb een discosoma die los is geraakt van het steksteentje. In eens lag hij er af. Volgens mij is hij niet dood want hij ziet er nog wel “fris” uit.

Hoe kan ik dit oortje terug op een steksteentje krijgen? Lijmen werkte niet.
Hij zwerft nu door mn bak heen. Wat dus niet echt de bedoeling is (naast de mooie glasanemonen, ahum)
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    147,7 KB · Weergaven: 24
Stukje vliegengaas met een paar elastiekjes losjes ( rekening houden met uitzetten van oortje bij vol licht) over het (stekken)steen en het oortje er onder . na een paar dagen heeft deze zich vanzelf vastgezet 👍🏻
 
Doe een steentje in een glas , oortje er bij en zet op de bodem waar weinig stroming is.
Binnen een paar dagen zit ie vast.
 
Wat je mss ook kan proberen is een vijverplanten potje halen met een hoop stek steentjes in en daar de discosoma bij. Na een tijdje hecht hij er wel op
 
Genoeg suggesties, ik ga eens wat proberen!
Als t oortje op een plekje heeft losgelaten dan had ie t niet naar z'n zin daar.
Probeer dan een ander plekje te vinden als ie zich weer heeft gehecht , met ander licht en stroming.
 
Nou vandaag had ik veel tijd om eens lekker in m’n bak te gaan rommelen. Is de discosoma al vastgegroeid op z’n zelf gekozen plek. Niet mijn voorkeur aangezien het ergens half achter de stenen is. Dus niet echt in het zicht. Maar ik laat hem daar maar zitten. Blijkbaar heeft hij het daar naar z’n zin. 😜
 
Bovenaan