Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Dennerle nano marinus cube 30 liter

DeLegende

Nano cube bezitter.
Hallo mede forumleden,

Ik ben ook voor het eerst begonnen met een zeeaquarium. Maandag besteld, woensdag ontvangen en gevuld laten staan tot vandaag en zojuist 2 uur geleden levend steen geplaatst en na 2 uur al het eerste kokerwormpje ontdekt. Wou een foto maken maar tikte tegen het ruit dus hij schoot weer maar binnen half uurtje gewacht en hij was weer uit zijn schulp gekropen en hen heb er een foto van kunnen maken. En nu maar afwachten hoe het verder gaat de komende weken zal jullie op de hoogte houden met foto's. :)Dag 1 image.jpg Dag 2 image.jpg Dag 3 aquarium verplaatst ivm zonlicht image.jpgimage.jpg Andere achtergrond zelfde dag voor mooiere kleurimage.jpg volgende bericht extra foto's.
 
Huh ..?
Hoezo doe je eerst zand er in en daarna levend steen :p
Normaal doe je het zand pas na een maand of twee er in, aangezien er nog veel vuil uit je levende steen komt.
Haha als je het kokerwormpje al leuk vind, Staat je nog veel meer moois te wachten !
 
Huh ..?
Hoezo doe je eerst zand er in en daarna levend steen :p
Normaal doe je het zand pas na een maand of twee er in, aangezien er nog veel vuil uit je levende steen komt.
Haha als je het kokerwormpje al leuk vind, Staat je nog veel meer moois te wachten !

Nou vistopia zo stond het in het instructie boekje en ja als leek volg je toch de instructies. Dus wacht het af mss heb ik mazzel:p En gisteravond rond 23:00 uur toen het licht al een tijdje uit was ben ik een beetje gaan kijken met een zaklamp en weer iets levends gezien was een heel klein beestje denk 3mm ofzo grijs en krom en was erg actief. Erg leuk allemaal!:biggrin:

Bedankt willem! Zal jullie op de hoogte houden!:cool:
 
Extra stromingspomp toegevoegd en is dat een glasanemoontje op het filmpje?
image.jpgimage.jpgimage.jpg
 
Er zit 6 kilo in maar kreeg er 2 stukken nog gratis bij. Maar ga als alles goed draait wel die 2 stukken eruit halen en weggeven. Want vind het zelf ook wel vol maar we moeten nog een paar weken wachten dus laat het nog ff zitten.:)

En ik had het filmpje in hd gefilmd en geupload maar hij is niet echt hd geworden ......:rolleyes:
 
Er zit 6 kilo in maar kreeg er 2 stukken nog gratis bij. Maar ga als alles goed draait wel die 2 stukken eruit halen en weggeven. Want vind het zelf ook wel vol maar we moeten nog een paar weken wachten dus laat het nog ff zitten.:)

En ik had het filmpje in hd gefilmd en geupload maar hij is niet echt hd geworden ......:rolleyes:
Ok, voor zover ik weet hoeft er bij jou maar 3 kg in. Dat is ruim genoeg voor de waterbalans en dan heb je meer ruimte voor andere dingen ;)
 
Nou volgens de beschrijving hebben ze het over 4 á 6 kilo dus haal er nog wel wat uit zoals je zegt meer ruimte voor mooie anemonen , koralen en visjes;:biggrin:
 
Nou volgens de beschrijving hebben ze het over 4 á 6 kilo dus haal er nog wel wat uit zoals je zegt meer ruimte voor mooie anemonen , koralen en visjes;:biggrin:
Ik lees meestal de richtlijn dat ongeveer 10% van het aantal liters in kg levend steen genoeg is voor de waterbalans. Wat meer zal denk ik geen probleem zijn, maar idd, dan ben je veel ruimte kwijt ;)
 
ik zie dat je er ook nog een extra stroming pomp heb geplaatst
is da nodig voor zo een klein bakje
 
ik zie dat je er ook nog een extra stroming pomp heb geplaatst
is da nodig voor zo een klein bakje

Nee is niet nodig maar zag op internet meerdere 30L nano cube bezitters die hem erbij hadden besteld en filmpjes op youtube hadden geplaatst en zag er leuk uit, en dacht als het teveel is voor de visjes haal ik hem eruit en komt die mss wel in me toekomstige grotere bak te zitten!:p
 
Update: Zit nu in de algen fase de laatste week. Collega heeft een witte en oranje paardeanemoon uit de noordzee meegenomen en ze doen het perfect. Levend steen komen ook steeds meer kokerwormpjes uit en 2 garnaaltjes gezien maar de laatste dagen niet meer gevonden. Had ook nog een pindaworm gevonden maar daarna nooit meer gezien. Volgende week donderdag waarschijnlijk mijn eerste bewoners aanschaffen. Een bloedgarnaaltje, poetsgarnaaltje en turboslak. Voor die tijd eerst me water meten. En kijken hoe ze het gaan doen. En dan weer stapje verder.
Foto's.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Update:
Gisteren mijn eerste bewoners aangeschaft! 2 poetsgarnaaltjes, indonesische alg etende slak en een zand slak. Ze doen het goed vandaag gevoert en garnaaltjes begonnen gelijk te eten. Zitten ook constant gezellig met ze 2-en bij mekaar. Alg etende slak verplaatst zich lekker. De zandslak ging meteen nadat ik hem op het zand had gelegd zich helemaal ingraven totdat je hem bijna niet meer zag wou het filmen maar het ging zo snel! Was al te laat!:p Vanmorgen was die bijna verplaatst naar de andere kant van de bak en zat weer helemaal onder:biggrin: Nu de komende 2 weken kijken hoe ze het doen en dan pas de volgende aankoop!:cool: Keep u posted!
Foto's:
Zandslak
image.jpg
Alg etende slak
image.jpg
Poetsgarnaaltjes
image.jpg
 
Update!

Nieuwe bewoners! 2 anemoonvisjes, dwergzeebaarsje, torchkoraal, rode tepelanemoon en een kalkkokerworm!
Ze doen het allemaal perfect gelukkig!
image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
 
Bovenaan