Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Clarkii clownvissen krijgen overal zwarte vlekken

McChizzles

New member
Hallo aquaristen,
Sinds twee jaar heb ik een stelletje clarkii clownvissen, waarvan ik de leeftijd niet af weet. Wel weet ik dat ze al vrij volwassen waren toen ze bij mij in het aquarium zijn gekomen vanuit de winkel. Spijtig genoeg is vorige week het vrouwtje overleden. Echter weet ik niet waaraan, eten was goed, waterwaarden as usual. MAAR sinds een maand zag ik zwarte vlekjes over beide clarkii’s komen, in de finnen en eigenlijk overal (Niet op andere vissen).
Ik merk verder alleen niks aan gedrag.
Nu is aan mij de vraag, kan ik verwachten dat het (voormalige) mannetje, die ook deze vlekken heeft, binnenkort mij ook zal verlaten?

Weet iemand wat dit is en wat ik er eventueel aan kan doen? Ik weet dat clarkii’s uiteindelijk best zwart worden in het lichaam maar de finnen zouden dit niet moeten worden.

Hierbij wat foto’s van hoe het mannetje er momenteel uit ziet:
D94C3085-A52C-42A1-B68D-CAEEC216964A.jpeg562A7F0D-1E22-4277-9128-6E4A6CB5D129.jpeg

En hier foto’s van hoe ze er eerst uitzagen:
38966823-9FEC-410E-B1B6-05A5F2F60851.jpeg

Alvast bedankt voor jullie reactie
Met vriendelijke groet,
Niels Dijkstra
 

Bijlagen

  • E8437B78-BCFB-4F4D-A67D-F867C44A95C5.jpeg
    E8437B78-BCFB-4F4D-A67D-F867C44A95C5.jpeg
    130,3 KB · Weergaven: 21
Ik zeg niet dat dit het is maar lijkt er wel enigzins op.
 
Dit is inderdaad iets waar ik ook naar gekeken heb, dit zou ook best wel kunnen ivm eem beschadiging die de anemoon heeft gehaad door een paar tentakels in de stromingspomp gehad te hebben. Dit zou inderdaad ook kunnen leiden tot overlijden van de clownvis. Het lijkt er enigzins op. Ik zal mij hier sws verder op in lezen.
Bedankt!
Als iemand anders denkt, dit is het! Hoor ik het graag.
Ik zeg niet dat dit het is maar lijkt er wel enigzins op.
 
Dit is inderdaad iets waar ik ook naar gekeken heb, dit zou ook best wel kunnen ivm eem beschadiging die de anemoon heeft gehaad door een paar tentakels in de stromingspomp gehad te hebben. Dit zou inderdaad ook kunnen leiden tot overlijden van de clownvis. Het lijkt er enigzins op. Ik zal mij hier sws verder op in lezen.
Bedankt!
Als iemand anders denkt, dit is het! Hoor ik het graag.
In veel gevallen herstelt de vis in exceptionele gevallen kan einde van de vis betekenen
 
Bovenaan