Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Chelmon

Gio

ZeewaterForum lid
Kheb nu terug een chelmon zitten!


Nu hebbek de vraag aan andere aquarianen, wat voeren jullie je chelmon?


Grtz
Gio
 
Levende orgamisten, zoals levende artenia of cyclobs, muggelarven etc
 
mysis eten ze vaak bij mij
 
Hoi,

Misschien is de volgorde net niet helemaal goed, beter is, eerst vragen wat ie eet en dan pas kopen? :confused: Maar je had al eerder een Chelmon (als ik je vraag goed lees), wat gaf je die?

Succes in ieder geval, is geen makkelijke vis!


Met vriendelijke groeten,
Paul.
 
Ze eten, áls ze al willen eten eerst alleen levend spul als artemia en mysis en bij mij ook muggenlarven (ja echt waar) en dan steeds meer diepvries erbij doen .

Er zijn er die doen het goed maar lang niet allemaal. Ze hebben RUST om hun heen nodig, zeker in het begin

Jan
 
Ik had idd al een chelmon!

mijn vorige at ook mysis en arthemia!

kben gewoon nieuwschierig wat jullie je chelmon voeren om die van mij meschien langer in leven te houden!
 
Mijn langsnuit is ongeveer 2.5 jaar oud en ik heb hem een jaar geleden overgenomen van een forumlid die er mee stopte.
Hij eet levende artemia en diepvries mysis.

Ik voer hem s avonds als het licht uit is nog wat extra zodat hij genoeg krijgt.

Ik gebruik dutch mysis, deze bevat meer voeding dan de voorverpakte blokjes.

Diepvries altijd met koud water ontdooien , met warm water verliest het zijn voedingswaarde.

Succes peter
 
Op andere fora's word ik black worms aangeraden...
hier mensen met ervaring hiermee?
zou ook goed zijn voor pitvissen en zeenaalden

grtz gio
 
Op andere fora's word ik black worms aangeraden...
hier mensen met ervaring hiermee?
zou ook goed zijn voor pitvissen en zeenaalden

grtz gio

Klein kanttekening ivm met pitvissen en zeenaalden zouden 'micro-worms' (Panagrellus redivivus) beter zijn. Maar daar heb ik nog geen onderzoek naar kunnen doen.

De blackworms (lumbriculus variegatus), als ik op het andere forum al aanhaalde, zijn uitstekend voor de Chelmon aan het eten te krijgen, is hier verzot van. Maar ook andere vissen beschouwen dit als lekkernij. Van m'n picasso, lipvissen tot kardinaalbaarsjes.
Daarom voer ik dit meer naar de avond toe als de andere vissen meer van hun rust aan het genieten zijn.

ImageUploadedByTapatalk1393016284.673651.jpg ImageUploadedByTapatalk1393016337.272289.jpg

Kevin
 
Ik voer mijn Pincetvis diepvries artemia, waarbij ik het mix met Marine Flakes van OSI. Dit stopt ik in een speciaal korfje, waar alleen hij in kan met zijn snuit. Een, soms twee, keer per week een zakje levende artemia.
 
Mijn pincet eet alleen diepvries artemia en mysis, droogvoer en wormen e.d. moet ie niets van hebben.
Hij trekt het wel bijna bij de dokters uit hun bek, het is een echte wolf.
Me lagere dieren voeren met de pipet is ook altijd een gevecht met de pincetvis haha.
De ene vis is de andere niet denk ik.
 
Te veel vet voer is slecht voor de algeneters in je bak.

Ik vermoed zelfs dat ik hier een doctor aan verloren heb.

Dus oppassen met dat voer. Een Chelmon moet dat wel kunnen hebben gezien zijn dieet, maar pas op met andere vissen.
 
Bovenaan