Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

bruine poliepjes?

decoo

Senior Forumlid
Op een klein steentje buttons groeit er ook iets anders, zie de foto's. Weet iemand wat dit is?
 

Bijlagen

  • IMG_4290 buttons met poliep.jpg
    IMG_4290 buttons met poliep.jpg
    147,2 KB · Weergaven: 6
  • IMG_4290 buttons met poliep detail.jpg
    IMG_4290 buttons met poliep detail.jpg
    163,4 KB · Weergaven: 11
nee geen bryopsis, lijkt net een hydroid poliep(maar dan net niet) Ik herken ze zo niet! hou ze goed in de gaten, worden het er elke week enkelen meer dan zou ik ze verwijderen.
 
En ik maar denken dat ik Bryopsis had...:confused:
Wat ik had lijkt op wat jij daar hebt...
Je kan op deze foto de steeltjes niet goed zien.
 

Bijlagen

  • PICT2618.JPG
    PICT2618.JPG
    487,6 KB · Weergaven: 15
Volgens mij hebben wij hetzelfde! ziet er exact zo uit..

Ik ga het steentje maar vrijmaken van dit spul, wil het niet door mijn bak hebben..

Edwin.Dekker zei:
En ik maar denken dat ik Bryopsis had...:confused:
Wat ik had lijkt op wat jij daar hebt...
Je kan op deze foto de steeltjes niet goed zien.
 
decoo zei:
Volgens mij hebben wij hetzelfde! ziet er exact zo uit..

Ik ga het steentje maar vrijmaken van dit spul, wil het niet door mijn bak hebben..
Ik heb indertijd dezelfde vraag gesteld en toen werd het uitgescholden voor bryopsis (of ik moet me sterk vergissen). Nu zijn er heel veel soorten bryopsis (kijk maar eens in de wikipedia) dus ben er van uit gegaan dat dit klopte. Ik heb de steen er uit gehaald, en met een pincet één voor één de poliepjes verwijderd. Na een week of anderhalf heb ik de hele exercitie nogmaals herhaald. Dit was in maart. Ik zie het nu niet meer.
Maar als ik bovenstaande lees, ga ik toch twijfelen of ik er goed aan gedaan heb.
Ik ga nog eens op zoek naar mijn posting...
 
myrionema lijkit er op maar is het zeker niet, toch zal de plaag en de bestrijding wel vrijwel hetzelfde zijn dus niet gek belangrijk. ik had het ook voor de zekerheid weggehaald indien het lijkjt uit te breiden. hebben de buttons er last van?
 
Bovenaan