Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium in de schuur.

Spirulina vlokken.
 
Oke morgen even boodschappen doen. voor het gezin en de vissen.
Ik had nog Spirulina vloken en inderdaad dat gaat er ook in. gelukkig hier ook Blijdorp.


afred.
 
Vandaag weer een schoonmaak gedaan bodem schoongemaakt en de ruiten schoongemaakt.
Over het schoonmaken van de ruiten dit de ik met watten. maar daar krijg ik ze niet meer mee schoon (ja na flink boenen) hoe maken jullie je ruiten alg vrij?

afred.
 
Vandaag weer een schoonmaak gedaan bodem schoongemaakt en de ruiten schoongemaakt.
Over het schoonmaken van de ruiten dit de ik met watten. maar daar krijg ik ze niet meer mee schoon (ja na flink boenen) hoe maken jullie je ruiten alg vrij?

afred.
Ik gebruik een alg schraper, een mesje in een plastic houder.
Ook heb ik lang oude (bank) pasjes gebruikt, werkt ook prima
(moet je wel helemaal met je armen in het water..)
 
Als het bij mij echt hardnekkig is.
Bekijk bijlage 531869
Als je dat nodig hebt, heb je te lang niks gedaan.

Een normale magneet met 'schuurpad' dagelijks haalt alles weg.
Met een opzet mesje (MagFloat, Tunze, Flipper) om de 2~3 dagen tot 1(~2) we(e)k(en) haalt alles weg.

Op zo'n korte tijd (zelfs niet in 1 week) groeien kalkalgen niet zo dik aan dat er een verfkrabber nodig is.
 
Bedankt voor juilie reactie,s,
De frequentie van het schoonmaken van de ruiten van mijn aquarium is om de tweedagen dat doe ik met watten. en een maal per week haal ik een laagje van de bodem weg en spoel dit schoon.
Dat ik met de handen in het water moet zitten vind ik er bij horen dus geen probleem.
Ik wist niet dat het schoonmaken van de ramen een "dagelijkse" bezigheid was en dat het aan mijn Bak lag.
We gaan er lekker mee verder.

afred.
 
Beauty's
 
Alleen ze eten me arm:):)

Op dit ogenblik eten ze alleen shrimp,s ander voedsel eten ze nog niet. (komt misschien nog) om ze te laten wennen aan het eten voer ik nu twee maal per dag "nat" voer.
Gaat goed ze zijn zeer rap ze doen de naam vlinders eer aan ze gaan als een speer van links naar rechts en samen. leuk om te zien.

afred.
 
Bovenaan