Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Alleen verschillende anemonen en verschillende soorten clownfishes

MVW

Senior Forumlid
Alleen verschillende soorten anemonen en verschillende clownfishes.

Ik overweeg er een aquarium bij te plaatsen, met verschillende soorten clownfishes en met anemoon soorten die matchen met deze verschillende vissen.

Is dat mogelijk?
Zijn verschillende soorten clownfishes te combineren en ook de verschillende soorten anemonen?
Uiteraard zal deze info wel ergens te vinden zijn op 't internet, maar misschien heeft iemand hier ervaring mee.
 
Lastig vermoed ik, of de bak moet groot genoeg zijn zodat iedereen zijn eigen territorium kan hebben die dan ook groot genoeg is
 
Lastig vermoed ik, of de bak moet groot genoeg zijn zodat iedereen zijn eigen territorium kan hebben die dan ook groot genoeg is

Ze zijn territoriaal, misschien gaat 't goed als 't allemaal koppeltjes zijn.
Of een harem, echter zijn ze dan alle van een soort.
 
Helaas gaat dat qua annemoonvissen niet lukken, die vechten net zolang tot er maar 1 (soort?) overblijft.
mogelijk moet je alle vissen zo klein mogelijk kopen en tegelijk in die bak plaatsen, dan heb je nog de meeste kans.
Overigens vind ik het een leuk idee.
 
Ik heb, een aantal maanden geleden, naast een bestaand koppel anemoonvissen er 8 jonkies bijgezet. De jonkies leven allemaal nog en hebben ze een plekje gevonden. Er is nooit sprake van geknok geweest, ook niet als ze elkaar tegenkomen. Wel heb ik meerdere anemonen en ander lederkoraal in de tank staan. In de nieuwe bak zorg ik ook weer voor voldoende anemonen en gaan ze alle 10 mee.
 
Als je jonge dieren neemt en van 1 soort zal het wel beter gaan. Zolang je de grootte van hun gewenste territorium aan ruimte geeft zal het lukken waarbij sommige soorten groot kunnen worden en dan ook meer ruimte willen hebben dan andere
 
Je moet er ook maar een beetje geluk bij hebben. Ik heb exemplaren gehad die erg agressief waren, maar ook exemplaren die totaal niet naar elkaar omkeken en vredig in paartjes leefden.

Zoals al hierboven vermeld, beste is gelijktijdig plaatsen in een ruime bak en zorgen voor voldoende schuilmogelijkheden (bij voorkeur anemonen) dan is het goed te doen.
 
Bovenaan