Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

3 meter coral reef garden

Om concurrerende bacteriën te krijgen waardoor de dino's verdwijnen
 
Kijk hier, een ontsnappings kunstenaar.
Op weg naar de sumb 20220801_164421.jpg
 
Daar ben ik ook benieuwd naar 🤔
Om concurrerende bacteriën te krijgen waardoor de dino's verdwijnen

Zoiets kwam al bij mij op dat dat een reden zou zijn. Dat heeft dus gewerkt?

Betere oplossing als je bak steriliseren met dino-x of soortgelijke producten. Waarbij ook nog eens een dikke kans bestaat dat je koralen gaan hemelen...
 
Met de nieuwe start ga ik ook, na veel wikken en wegen, stoppen met dymico als filter.
Ik ga weer terug naar hoe ik het vroeger aanpakte met mijn eigen toevoegingen.
Mocht iemand interesse hebben in deze dymico kan hij me een pb sturen, het komt te koop.
Dit is een dymico 3000 met IKS aquastar computer,IKS-schakelpaneel,IKS PH-module ,IKS Redox-module (nieuw ongebruikt),IKS doseerpomp,IKS magneetventiel (voor Co2),3 Tunze retourpompen
Substraat grof en fijn,1 jerrycan Carbon source.
De maten van de dymico zijn; 140X75X45 (LXBXH) en is goed voor een aquarium tot 4000 liter
Goedemiddag Twan,
Ik ben weer aan het orienteren voor een opstart na 9 jaar geen bak te hebben gehad.
Is er een specifieke rede waarom je stopt met Dymico? Was ik even benieuwd naar.
Alvast bedankt.
 
Hoi Glenn.
Nee hoor, dymico doet wat ze zeggen.
Heeft hier altijd goed gedraaid.
Ik stop met dymico omdat ik meer wil sturen op mijn waterwaardes.
Kalkreactor en daarbij mix ik mijn eigen toevoegingen.
 
Tot nu toe gaat het goed met de 2 mannetjes, ikzelf had wel verwacht dat het ruzie zou gaan worden maar dat valt tot nu toe reuze mee, gelukkig

20220721_164855.jpg
 
Nog even een waterwissel doen van 1000 liter20220913_180031.jpg
 
Wat is de reden om zo'n grote water wissel te doen Twan?? 1/3 ongeveer.
 
Niet direct een rede, heb wel last van alg.
Wilde uitsluiten dat er wat met het water was, icp toonde niets vreemd aan.
Maar zie na de waterwissel geen verandering
 
Hoi Twan,

Ik heb nog maar eens ingelogd en ben gaan lezen. Ondertussen vraag ik me een aantal dingen af, misschien brutaal, maar ik ben toch erg benieuwd naar jouw antwoorden/mening. Zoals je weet ben ik lang geleden gestopt met de zeewateraquaria ervaringen, omdat, ik denk dat een zeewater aquarium gewoon niet te houden is in een huiskamer. Jawel het kan wel, als je continu blijft sturen, dode vissen (die sterven om een onverklaarbare reden)vervangt, toevoegingen blijft doen, waterwissels doorvoert en accepteert dat je koraal in 1 keer doodgaat, ondertussen blijft bidden dat het goed blijft gaan.

Hierbij niet eens meegenomen de 'louche' handelaren die alle wildvang met explosieven importeren en hoofdprijzen vragen voor hun handel.

EN dan ook nog tenslotte, energie, de prijs van stroom rijst de pan uit, zonder het exact te weten, denk ik dat een zee aquarium stoomslurper no 1. is.
Ik bewonder jouw tomeloze doorzettingsvermogen (ik was er al lang mee gekapt), maar ik ben erg benieuwd naar jouw visie?
Hoe zie jij dit? Heb jij ook grenzen?

Ik wil graag eindigen met een erg positieve reactie, jij bent ook nog eens zo sociaal, dat je stekjes weggeeft, nooit de hoofdprijs vraagt, altijd gastvrij bent!!! Hoe houd je dit in hemelsnaam vol?

MAAR, als ik je dagboek lees, denk ik toch ook weer, ik wil 't ook weer proberen, ik ga het dit keer anders doen! Ooit gaan we het begrijpen, waarschijnlijk is alleen jouw adem langer :)

Groetjes Ron,
 
He Ron,
Dat is inderdaad al een tijd geleden.

Een aquarium in de woonkamer is heel goed mogelijk als je maar aan bepaalde voorwaarden houd.
Zonder toevoegingen denk ik dat het wat lastig is, dan zal je alles met ww moeten bijhouden, voor kleine baken gaat dat maar bij wat grotere bakken is het doseren van toevoegingen wat handiger en veel goedkoper.
Bijsturen zal je de eerste tijd wel moeten doen maar als alles wat stabieler gaat draaien word dat ook minder.

De prijzen in de winkel, inkoop duur geeft ook een dure verkoop, winkels moeten ook kunnen leven.

Ik denk dat iedereen grenzen heeft.
Zo ook de elektra, zoals je het omschreef, is het ik een grote energieslurper.
De vraag is nu hoeveel geld heb je over om elektra te kopen en/of gaat het dan gepaard met dat je ander dingen niet meer zou kunne doen.
Denk dat die keuze voor iedereen anders is.
 
Met de nieuwe start ga ik ook, na veel wikken en wegen, stoppen met dymico als filter.
Ik ga weer terug naar hoe ik het vroeger aanpakte met mijn eigen toevoegingen.
Mocht iemand interesse hebben in deze dymico kan hij me een pb sturen, het komt te koop.
Dit is een dymico 3000 met IKS aquastar computer,IKS-schakelpaneel,IKS PH-module ,IKS Redox-module (nieuw ongebruikt),IKS doseerpomp,IKS magneetventiel (voor Co2),3 Tunze retourpompen
Substraat grof en fijn,1 jerrycan Carbon source.
De maten van de dymico zijn; 140X75X45 (LXBXH) en is goed voor een aquarium tot 4000 liter
Hoi Twan,

ik ga volgend jaar beginnen met een nieuwe bak van ca. 1600 liter (incl. sump) en was me ook op het Dymico systeem aan het orienteren. Nu zie ik dat jij er juist mee gaat stoppen. Heb jij er geen goede ervaringen mee en zou je het mij dit dan niet adviseren?
 
  • Like
Reactions: MvB
Bovenaan