Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

:cool:Dan heb ik waarschijnlijk de zelfde met een kopje of 40 een heel mooi stukje die je inderdaat niet veel ziet heel veel su6 ermee gr jaap

Vanmorgen was de anthias die ik gisteren had kunnen vangen en afgezonderd met hyposalinity ook dood. Nu zijn er nog 3 vissen in gevaar. De kleine anemoonvis, een kauderni (de ander kauderni was er al eerder geweest) en een maderijn pitvis.

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
Zet je die voorlopig afgezonderd van de rest dan Glenn? Je hebt toch stip in je bak??!!?

Zet je die voorlopig afgezonderd van de rest dan Glenn? Je hebt toch stip in je bak??!!?

Haha......wat dacht je ?

Ze zitten in een apart systeem van 350liter die draait op sg 1,0206

m.v.g. Glenn

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1355087246700.jpg
    uploadfromtaptalk1355087246700.jpg
    56 KB · Weergaven: 81
Haha......wat dacht je ?

Ze zitten in een apart systeem van 350liter die draait op sg 1,0206

m.v.g. Glenn

Ik kon me ook al niet voorstellen. Maar waarom zitten ze op zo'n laag zoutgehalte?

Ideaal z'n apart systeem! Heb je dat in een andere ruimte staan of in de huiskamer?

Gr. Jeroen

Als ik het goed heb hebben veel winkels het zoutgehalte ook lager
Omdat de vissen wat minder gevoelig zijn op een lager zoutgehalte
Gr. Bas

Inderdaad staan bijna alle winkels die ik ken op een sg van 1,019-1,020.
Niet zo vreemd dat de vissen in de winkel, dan stipvrij en gezond lijken en dan thuis na een paar dagen toch stip krijgt.

m.v.g. Glenn

Om middels hyposalinitieit witte stip te bestrijden zul je verder moeten verlagen naar 12~13 promille. Hogere waarden hebben geen/onvoldoende effect. Ook is het makkelijker om een quarantaine niet in te richten met zand en steen, maar beter met wat kale stukken PVC-buis. Voor de vis maakt het niet echt uit waarin en waarachter ze zich verstopt, als het maar beschutting geeft.
Alles is dan makkelijker schoon te maken en te onderhouden.

Om middels hyposalinitieit witte stip te bestrijden zul je verder moeten verlagen naar 12~13 promille. Hogere waarden hebben geen/onvoldoende effect. Ook is het makkelijker om een quarantaine niet in te richten met zand en steen, maar beter met wat kale stukken PVC-buis. Voor de vis maakt het niet echt uit waarin en waarachter ze zich verstopt, als het maar beschutting geeft.
Alles is dan makkelijker schoon te maken en te onderhouden.

De stip behandeling had ik in een bakje gedaan met inderdaad een lagere sg.:)

Het 350l systeem dat draait was tijdelijk bedoeld en is soort van steeds uitgebreid. Het was een opvangbak voor stekken en van alles en nog wat. Nu dus ook tijdelijk opvang voor nieuwe vissen. Je mag gerust stellen dat het nu mijn aquarium hobby ruimte is geworden.

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
Gisteren mijn druif onder handel genomen. Ik zag elke avond de stam vol lopen met planaria. Ik telde er ~ 20 en het leek me tijd om er wat aan te doen voordat het overal zit.
Ik had al eerder met een drukspuit en osmose geprobeerd, maar dan versprei ik de boel alleen maar. Met als gevolg dat er nu ook een aantal op mijn paddestoel zit.

Nu heb ik het wat rigoreus aangepakt.
Koraal van het rif gebroken.
In emmertje met normaal water en drukspuit zoveel mogelijk afgeblazen.
Hier kwamen er toen een stuk of 40 uit.
Water weggegooid en nieuw water in emmertjes. Er bleken nog wat enkel zichtbare exemplaren in de poliepen te hangen, die ik niet eruit kreeg met spuiten.
Toe heb ik de stekken gewoon in zoet water gedoopt en 5 minuten laten staan.
Wat eruit kwam was echt ongelofelijk.
Wel een stuk of 60+ planaria.
In totaal meer dan 100+ terwijl het probleem in de eerste instantie niet zo groot leek.
Toen ik de druif terug plaatste in zout water begin het idioot te slijmen. Het water in 't emmertje van 3 liter leek meer pure snot dan op water.
Al het slijm met een pipet weggezogen.
Ik had wel twee liter met een dikke drab.

Ik dacht, dit komt nooit meer goed.

m.v.g. Glenn

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1355162144219.jpg
    uploadfromtaptalk1355162144219.jpg
    64,9 KB · Weergaven: 46
  • uploadfromtaptalk1355162163495.jpg
    uploadfromtaptalk1355162163495.jpg
    38,1 KB · Weergaven: 45
  • uploadfromtaptalk1355162179834.jpg
    uploadfromtaptalk1355162179834.jpg
    24,1 KB · Weergaven: 41
De druifje staan apart en gingen de volgende dag weer open staan. Vandaag staan ze we als vanouds open. Laat het nog een paar dagen staan en dan gaag het terug in de rif. Het lijkt erop dat alle planaria uitgeslijmt zijn.

m.v.g. Glenn

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1355232541056.jpg
    uploadfromtaptalk1355232541056.jpg
    64,5 KB · Weergaven: 32
Back
Bovenaan