Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Kweekkamer voor paardjes, nemo's, garnalen etc...

17:30u
paardjes allemaal mager en eten niet !, geen rode buikjes, allgeen artemia opgegeten ,geen bezinksel, waterQ=100%, bezinksel , dit gaat dus niet goed !
Fles en 100% waterwissel met gewoon rif water (gaat toch al fout misschien helpt veranderen), fyto verrrijkt artemia 1-3 daags, en verse artemia (50uurs).

Laatst bewerkt:
1/4, 9:00u
paardjes allemaal mager en eten niet !, geen rode buikjes, weinig gegeten ,weinig bezinksel, waterQ=95%, !
Fles en 100% waterwissel met gewoon rif water, fyto, verse artemia (38uurs).

22:00u
eten nog steeds niet goed, een enkeling heeft wat gegeten echte geen volle buiken
Fles door zeef gegoten en 100% rifwater gewisseld, verse artemia (53uurs)

Laatst bewerkt:
2/4
10:00u wederom niet gegeten , 6 dooie, geen bezinksel
bellen stroom is gisteren verlaagd met de helft (rustiger)
fles en waterwissel d.m.v. afgieten door zeef, verse tap artemia (40uurs)

22:00u idem niet eten ! 12 dooie
fles en waterwissel , verse tap artemia (52uurs), mix eitjes, cyclopzee, reefpearls:confused:

deze batch gaat het niet redden:mad:

Di. 27/4
1:00u
1 nestje comes uitgevangen en in een viskom in de sump van de 2M bak gezet, gevoerd met brachionus en artemia.
vanaf 7:00u en daarna doorlopen tot 21:30 artemia kweek geleegd in de viskom (artemia kweek = 1/2 opp. kweekschaal)

edit: 22/7/2010
inmiddels is van dit nestje 9 stuks overgebleven. Ze groeien voorspoedig en zijn nu 4-6cm van kop-start.

Wo. 28/4
vanaf 13:00u en daarna doorlopen gevoerd met artemia. 20% water vervangen en bodem gestofzuigd.
druppel verversing ingebouwd, die d.m.v. ook snel kan verversen.
om 24:00 water op versnelt verversen gezet

helaas is op 28/4 de comes mannetje gestorven aan de beschadiging die hij op 27/4 opgelopen heeft door de gepimpte tunzi.:mad: heb gelijk de tunzi verwijder uit de specialsbak. Dit betekend dat ik voorlopig geen nestjes meer heb omdat ik geen stelletje paardje meer heb.

Do. 29/4
9:30u bodem gestofzuigd, versneld verversen op druppel verversen gezet, verse en oude kweek artemia gevoerd.

Laatst bewerkt:
30/4
9:30u doorlopen artemia voeren, en afhevelen, de paardjes lijken geintereseerd in de mini mysis maar zijn niet snel genoeg.

1/5
9:30u artemia voeren en afhevelen, aan de ontlasting te zien zijn er enkel mini mysis verorberd.
er zwemmen nog een aantal rond.

door de dag is er steeds artemia en mini mysis bijgevoerd

volwassen artemia kweek besmet met brachio, deze gereinigd en opnieuw opgezet met enkel de volwassen exemplaren.

Laatst bewerkt:
2/5
standaard routine , bodem reinigen, voeren artemia en mini mysis
ik kan ze niet betrappen op het eten van de mysis maar aan de uitwerpselen te zien hebben enkel wel mysis op. Ik heb tevens wat cyclopzee in de kweek gegooid in de hoop dat ze het eten maar kan ze daarop niet betrappen.
Vandaag een plastic plantje in de kweek gezet. Sommige gaan er al aan hangen. 1x dooie zinker verwijderd

Bijlagen

• - paardjes met pl.jpg
    - paardjes met pl.jpg
    67,8 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
3/5 8:30
vanmorgen weinig afval op de bodem, deze afgeheveld.
nacht verversing uitgezet en op druppelen gezet.
artemia gevoerd, vanaf vandaag uit dubbele kweek.
mini mysis met cyclopzee in bakje gezet om te aclimatiseren en vet te mesten, deze ga ik om 16:00 voeren.
een stuks of 10-12 dooie zinkers en drijvers verwijderd

4/5 9:30u
water helder door versneld ververversen, bodem volledig gereinigd, verversing op druppelend gezet, cyclopzee/reefpearl mix en verse artemia gevoerd. 2 dooie verwjderd. de kleinste (magere) en de grootste zijn 1:3 in formaat, de kleinsten gaan het ook niet redden. Alle mini mysis worden opgegeten, de artemia is al te klein voor de grootste paardje om hun echt te vullen. Ik moet op zoek naar consistente voedingsbron, want mini mysis raakt op.

vanavond begonnen met het voeren van rode copepoden enkele uren verrijk in een oplossing met cyclopzee. Deze bleken spontaan in een bak met brak water in de tuin te groeien. Zze blijken gewoon de winter te hebben overleefd. Deze kweek gelijk gesplits in 4 baken en gevoerd met fyto.

grappige hé !
komt bij mij als geroepen.

Wat ik wel weet is , dat brachio dodelijk is voor een artemia of copepoden kweek.
Als brachio in een kweek raakt eet het letterlijk alle voedsel voor de neus weg van de artemia en copepoden, waardoor de kweek afsterf en alleen maar brachio overblijft.

Back
Bovenaan