Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

NIEUW: Revolutie in de aquaristiek

Ricardo,

is er ook 1 voor 1000liter beschikbaar???

hoor het nog wel van je..
 
Re: Meer uitleg over het Philips zuiveringsapparaat

hey walter,

kan jij bevestigen als chemicus wat ze hier schrijven klopt, speel al lang met de gedachte om ozon toe te passen, maar het houdt me altijd tegen omwille van het kankerverwekkende, maar bij dit toestel moet je er blijkbaar totaal geen schrik van hebben of toch wel? of evenveel als bij een gewoon ozon toestel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ricardo,

is er ook 1 voor 1000liter beschikbaar???

hoor het nog wel van je..

Heren, Dames,

Er komen slechts twee modellen op de markt.
Dit zijn
120-240 L (Model: TAP120)
200-400 L (Model: TAP200)

Deze ozonisatoren, ookwel zuiveringapparaten in de volksmond genoemd, kunnen in combinatie met elkaar gebruikt worden.

Voorbeeld:
Aquarium 1000 liter
- 3x model TAP200

Aquarium 600 liter
- 2x model TAP200


Aan Dave en Judith:
De Philips Tropical Aquarium Purifier is nog niet officieel gereleased, daarom ga ik er vanuit dat er nog weinig over te vinden is.
Aquaristiek is ook een branche waar Philips vrij recent in is gestapt en misschien deze online nog moet ontwikkelen op Philips.nl


Ik hoor graag een reactie m.b.t. het scheikundige verhaal van directeur Floor Wesdijk. Dit verhaal is "gecontroleerd" door contactpersonen van de leverancier. Mocht er toch onduidelijkheid zijn, schroom niet en laat het weten. Wesdijk staat klaar om het e.e.a. te verklaren, indien gewenst.

Met vriendelijke groet,

David Wesdijk (Ricardo heeft een vrije dag)
 
Re: Meer uitleg over het Philips zuiveringsapparaat

hey walter,

kan jij bevestigen als chemicus wat ze hier schrijven klopt, speel al lang met de gedachte om ozon toe te passen, maar het houdt me altijd tegen omwille van het kankerverwekkende, maar bij dit toestel moet je er blijkbaar totaal geen schrik van hebben of toch wel? of evenveel als bij een gewoon ozon toestel?

Ik zie geen verschil met een gewone ozonisator. Na reactie blijft er van O3 altijd O2 over en de overmaat O3, als die er is, kan hier net zo goed vrijkomen als bij een ander toestel. De hoofdzaak blijft, zoals met elke ozonisator, niet overdoseren.
 
Re: Meer uitleg over het Philips zuiveringsapparaat

ok, thx walter voor je bijdrage:)

Gr

Ik zie geen verschil met een gewone ozonisator. Na reactie blijft er van O3 altijd O2 over en de overmaat O3, als die er is, kan hier net zo goed vrijkomen als bij een ander toestel. De hoofdzaak blijft, zoals met elke ozonisator, niet overdoseren.
 
Re: Meer uitleg over het Philips zuiveringsapparaat

Na reactie blijft er van O3 altijd O2 over en de overmaat O3, als die er is, kan hier net zo goed vrijkomen als bij een ander toestel. De hoofdzaak blijft, zoals met elke ozonisator, niet overdoseren.

Door uiterst lage doseringen* te gebruiken, is de kans nihil dat er een overmaat aan O3 is (tenzij je het voor een nano-bakje van een paar liter gebruikt). De bekende en beruchte ozon-lucht zal je met dit apparaat niet krijgen.

Dus even resumé:
Dit apparaat geeft een geringe, precieze hoeveelheid O3 af aan het water, waardoor veiligheid voor hobbyist en vissen gewaarborgd is. Dit apparaat is na ruim 3 jaar testen door mede-hobbyisten en biologen in het leven geroepen.

We verwachten ze binnenkort uit te kunnen leveren. Wij gaan hier mee aan de slag en zullen jullie up to date houden over de testresultaten.

* = 0,45 mg voor model TAP120 en 0,55 mg voor TAP200
 
Update:
Levering vindt plaatst in de week van 27 juli.
 
Misschien een onnozele vraag maar toch... Hoe sluit je ze eigenlijk aan als je er meerdere aanschaft :confused: bvb 2 x model TAP200 voor een bak van ca. 700 l ?weet-het-niet Is dit dan met een "splitter" op het slangetje dat lucht aanzuigt van je afschuimer ?

Mijn 2 andere vragen zijn:

Er staat in een reactie ook letterlijk bij: "hij doseert zijn hoeveelheid ozon namelijk zelf" dus is een overdosering in principe niet mogenlijk toch ?

En ook volgende vraag vind ik een goede: "Kristalhelder water, tot 150 dagen lang" Waarom deze tijdsbeperking als er geen onderdelen dienen vervangen te worden ? Of dient er na deze periode een waterwissel gedaan te worden en zegt men daarom dat waterwissels tot 2 x per jaar kunnen beperkt worden ?

Alvast bedankt voor de reacties.


Met vriendelijke groeten, Kevin
 
hoi hoi

heb er een aangeschaft.
ben benieuwd heb de difuser luchtpomp er niet op gezet maar via mn afschuimer aangesloten zag dat jullie dat ook hadden. en door de lucht pomp kreeg ik schuim in mn sump

groetjes peperkamp
 
Dit is een ozongenerator met ingebouwde mV meter. Volgens AC is deze niet of onvoldoende geschikt voor zeewater.
 
Volgens de vertegenwoordiger ervan (bij mijn LFS) kan ie prima op een afschuimer aangesloten worden en werkt het goed.
Maar dit klopt dus niet?
 
Re: Meer uitleg over het Philips zuiveringsapparaat

Ik zie geen verschil met een gewone ozonisator. Na reactie blijft er van O3 altijd O2 over en de overmaat O3, als die er is, kan hier net zo goed vrijkomen als bij een ander toestel. De hoofdzaak blijft, zoals met elke ozonisator, niet overdoseren.

Zou er met 0.45 of 0.55 mg nog O3 vrij kunnen komen wat risico zou kunnen opleveren?
Ik denk dat met een dusdanig lage dosering, het veiligheidsaspect ruimschoots behaald is en je niet kan overdoseren.
Dit in contrast met de 5, 10, 20, 30 enz.mg, die door sommige wordt toegediend - waaronder ikzelf.
 
Dit is een ozongenerator met ingebouwde mV meter. Volgens AC is deze niet of onvoldoende geschikt voor zeewater.

Niet om parasieten te doden, daar is de dosering te laag voor.
Maar om n.v.v.t. helder water te krijgen, zou ik niet kunnen verzinnen waarom hij niet geschikt zou zijn.
 
Dag Peperkamp,

Bevalt dit toestel je ? Kan je ons je ervaring delen, ik ben zelf ook geïnteresseerd in dit ding maar ik twijfel omwille van de reacties hier.

Als dit toestel geen parasieten kan doden omwille van de lage dosering heeft dit dan enig nut in onze zeewateraquaristiek ? Want voor het verkrijgen van helder water zijn er wel goedkopere alternatieven.

Groeten, Kevin.
 
Ja ik ben ook wel geinterresseerd.
Is er iemand die hier ervaringen mee heeft en ze met ons wil delen?

Groeten,

MEA
 
hoi hoi

met parasieten ben ik niet bekend of het daar voor werkt heb hem nu 4 weken draaien. bij mij is mn nitraat nu aardig weg zat op 50 dus aadrig aan de hoge kant.
ook had ik veel last van flap dit verdijnt nu bij mij ook echter.
ook is mn water goed helder en groeien mn koralen ook goed. ik ben er goed te spreken over mij helpt het tot nu toe. ik zal het verder in de gaten
houden en laat ik meer weten

greetzz henk
 
Inmiddels nog meer ervaringen of ontwikkelingen omtrent dit apparaat?
 
hier ben ik ook erg benieuwd naar. en kan dit apperaat op iedere afschuimer geplaats worden als dat de beste plek is?
 
Bovenaan