Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nog een probleem ontdekt red sea max 250 helppp!!!!

bospoort

ZeewaterForum gebruiker
Potverdrie eindelijk me levend steen erin. Had hem om te kijken voor lek gevuld met zoet niets aan de hand tot mijn verbazing zie ik nu in het elektrische compartiment daar waar die 3 gaatjes zitten zeg maar. Zoutophoping en nu ben ik dus bang dat ergens de kit lekt. Ik kan er niets over vinden in het Nederlands wel in Engels maar daar kom ik niet veel verder mee. Wie heeft er ervaring met deze problemen en wat moet ik doen. Leeg en opnieuw kitten of kitten lijmen nu hij vol zit. Het lijkt zout ophoping maar ik weet het niet zeker. Wil niet dat hij straks ineens krak zegt dan ben ik verder van huis. Of had ik gewoon alle kit moeten vervangen. Het begint weer lekker eindelijk kan ik de hobby weer oppakken na 2 jaar gelijk een red sea gekocht van iemand maar nu heb ik dit. Kan iemand mij helpen aub met vriendelijke groeten melis:confused:
 
Potverdrie eindelijk me levend steen erin. Had hem om te kijken voor lek gevuld met zoet niets aan de hand tot mijn verbazing zie ik nu in het elektrische compartiment daar waar die 3 gaatjes zitten zeg maar. Zoutophoping en nu ben ik dus bang dat ergens de kit lekt. Ik kan er niets over vinden in het Nederlands wel in Engels maar daar kom ik niet veel verder mee. Wie heeft er ervaring met deze problemen en wat moet ik doen. Leeg en opnieuw kitten of kitten lijmen nu hij vol zit. Het lijkt zout ophoping maar ik weet het niet zeker. Wil niet dat hij straks ineens krak zegt dan ben ik verder van huis. Of had ik gewoon alle kit moeten vervangen. Het begint weer lekker eindelijk kan ik de hobby weer oppakken na 2 jaar gelijk een red sea gekocht van iemand maar nu heb ik dit. Kan iemand mij helpen aub met vriendelijke groeten melis:confused:
 
Maak het nu goed schoon en droog. Als het weer terug komt is er idd iets niet goed en kan je hopelijk voelen waar het vandaan komt

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 
Maak het nu goed schoon en droog. Als het weer terug komt is er idd iets niet goed en kan je hopelijk voelen waar het vandaan komt

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
Ja heb ik net gedaan idd. Ben via Facebook ook aan babbelen met red sea en die zeggen miss dat skimmer soms overloopt en dan het via iets daarheen loopt. Hij loopt soms ook over en krijg hem nog steeds niet goed. Maar het lijkt wel onder het glas te zitten en water komt waar het bijna niet kan komen dus lastig verhaal. En die skimmer krijg ik ook nog steeds niet goed. Nu in startfase dus als er wat aangepast moet worden now its the time!!!! Maar vind het wel vervelend zeg denk een goed systeem te hebben maar dat afstellen van schuimer blijft klote. Mvg
 
Dat er condens/restmateriaal over het randje naar beneden sijpelt, verdampt en zout achterlaat.

Op zich storend , maar tot nu toe geen problemen opgeleverd.
 
Dat er condens/restmateriaal over het randje naar beneden sijpelt, verdampt en zout achterlaat.

Op zich storend , maar tot nu toe geen problemen opgeleverd.

Helft van bericht miste,....

Ik heb hetzelfde en draai ruim een jaar ermee. Ik heb zelfs de hele sump uitgebroken en nieuwe glasplaten om het "oude electra-gedeelte" geplaatst. Ik dacht idd ook slechte kitnaden, heb de bak leeggehaald en opnieuw gekit.

Het blijft terugkomen, dus ik ga ervan uit dat di water is van ofwel condensatie of wat restdruppels van de stroming wat neerslaat en verdampt.
 
Ben je er wel van bewust dat je nu je afschuimer nog nooit goed ingesteld gaat krijgen. Eerst lekker een weekje op een minimale stand laten draaien. Afstellen komt over een weekje indraaien wel.

Hopelijk komt de lekkage dus ook daar vandaan. Kan je dan mooi zo uitsluiten

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 
Ok thnx voor de snelle antwoorden en uitleg dat ga ik nu proberen. Hij draaid nu weekje of 2 en hoop zo dat dit het is war jullie zeggen. Het liefst wil ik een x kijken bij iemand waar het wel lekker draaid allemaal. Bijvul systeem heb ik ook van tunze alleen nog een osmose apparaat. Dan kan ik dat ook laten draaien en blijft alles iets constanter dan bijvullen met een pannetje 😂 Nogmaals bedankt voor de info mvg
 
Er zijn div sponsors die goedkoop een osmose app kunnen leveren. Zelf heb ik goede ervaringen met osmoseapparaat.nl wel een di filter dr achter zetten om alle stoffen te verwijderen. Tds meter inline of een handheld model is wel een vereiste.
 
Er zijn div sponsors die goedkoop een osmose app kunnen leveren. Zelf heb ik goede ervaringen met osmoseapparaat.nl wel een di filter dr achter zetten om alle stoffen te verwijderen. Tds meter inline of een handheld model is wel een vereiste.


Sorry voor de late reactie ik ga gelijk even kijken mvg
 
Idd je probleem komt wss door je eiwitafschuimer die overloopt en zo komt er zoutwater in je elektro compartiment,Heb hier ook al heel wat problems mee gehad .
 
Klopt denk idd dat dit het is. Overigens heb ik nog steeds dat hij niet goed schuimt ja of hij schuimt over of hij schuint amper. Ook al met de niveauregelaars aan het klooien geweest maar ik krijg hem nog steeds niet goed. Tis vast een klein dingetje die ik verkeerd doe of zet. Word wel beetje vervelend nu. Omdat ik dus al 2 x weer de zooi nat had. Maarja ik wacht rustig weer verder af. Of heeft iemand nog tips. Liefst kom ik ff kijken bij iemand afstand geen probleem. Mvg melis
 
Ik heb mijn rsm 250 nu reeds 8 jaar ongeveer en heb me standaard eiwitafschuimer gewoon niet meer gebruikt omwille van de problemen die hij geeft en alles draait goed nu gewoon je water waardes in het oog houden niet te veel voeren en vissenbestand niet te veel uitbreiden en je zal wel iets meer water moeten verversen omdat je die eiwitafschuimer niet hebt maar goed beter dit dan kortsluiting oftewel zorg je een andere afschuimer kan je ook doen ;)
 
Bovenaan