Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Leids rif aquarium met Dymico filter & Philips Coralcare led

Als er honderd 'identieke' Stylo's geimporteerd worden, redden er altijd een paar het niet. Wellicht kunnen die zich minder goed aanpassen aan gevangenschap? Af en toe een Tritontest opsturen en aan de hand daarvan corrigeren lijkt me ook met Dymico geen overbodige luxe. Dat je jood toe moet voegen heb je al gemerkt zag ik. Door de waterwaarden allemaal binnen het groene bereik te houden, voorkom je uitval, maar helemaal vermijden lukt helaas niet.

Bedankt, goed om te horen dat het soms ook gewoon pech kan zijn en dat dat elders ook gebeurt. Ik heb recentelijk inderdaad een triton test gedaan, alles was perfect behalve jood... nu dus ook een jood test gekocht om hier wat meer op te kunnen sturen.
 
Mijn Anthiassen zijn gek op Salifert energy plus droogvoer. De rest van de vissen ook trouwens.
 
Volgens mij zijn het tuka's , mooi school trouwens 👍
 
Volgens mij zijn het tuka's , mooi school trouwens [emoji106]

Excuses voor de verwarring. Het zijn inderdaad tuka's. Net weer droogvoer gegeven en zeker meer dan de helft van mijn tuka schatjes eet nu al droogvoer [emoji7]
 
Zet er ook geen andere Anthias soort bij, dan heb je de meeste kans van succes op lange termijn.
 
Afgelopen vrijdag 3 slakkjes, vandaag (zondag) weer 2... ik ga de frequentie verhogen. Dinsdag weer dippen... ze zitten steeds in hetzelfde koraal, zou het veilig zijn alleen dit koraal te dippen?
 
Nee [emoji24] maar in dat ene koraal waar ik ze steeds vind zit een soort van grotje (ze hebben dit koraal een beetje uitgehold lijkt het) waar ze steeds in zitten. Kan er niet goed in kijken. Als die eitjes daar zitten kan ik ze nooit vinden
 
Zie mijn eerdere reactie in 514.

Je kunt natuurlijk ook dat stuk wegbreken waar je vermoed dat het probleem zit, dan zou je er in mogelijk in 1 klap vanaf zijn.
Wel goede nacontrole doen.
 
Zie mijn eerdere reactie in 514.

Je kunt natuurlijk ook dat stuk wegbreken waar je vermoed dat het probleem zit, dan zou je er in mogelijk in 1 klap vanaf zijn.
Wel goede nacontrole doen.

Misschien dat ik je verkeerd heb begrepen. Ik dacht dat de eitjes ook na 3 dagen uit zouden komen. Na hoe lang komen de eitjes uit?
 
Helaas geen idee. Maar als ik zo je dagelijkse dipresultaat bekijk moet je er toch al een heel eind doorheen zijn.

Ik had eigenlijk verwacht dat ik er al lang van af had moeten zijn. Als ze pas na 3 dagen eitjes leggen en de eitjes na een paar dagen uitkomen dan had ik verwacht er na iets meer dan een week wel klaar mee te zijn. Ik ben er nu al 18 dagen mee bezig :(.
Ik ben echt bang dat ik steeds 1 slakje laat zitten waardoor het hele circus steeds weer opnieuw begint [emoji52]
 
Ik had eigenlijk verwacht dat ik er al lang van af had moeten zijn. Als ze pas na 3 dagen eitjes leggen en de eitjes na een paar dagen uitkomen dan had ik verwacht er na iets meer dan een week wel klaar mee te zijn. Ik ben er nu al 18 dagen mee bezig :(.
Ik ben echt bang dat ik steeds 1 slakje laat zitten waardoor het hele circus steeds weer opnieuw begint [emoji52]

De vraag is hoe lang 1 slak zonder eten kan.. als dat 1 a 2 weken is (of langer!). Dan is de kans groot dat er ergens nog slakjes door de bak heen struinen..En wie weet zie jij er slechts 1.. terwijl er nog 20 door je bak dolen (geen idee of dit klopt hoor). Ik weet dat Ms Saltwatertank toen ook last had van deze dieren en een leger aan verschillende lipvissen heeft ingezet om de kans te vergroten dat er 1 wordt opgegeten. Voor haar is dat succesvol geweest. Maar ik heb geen ervaring met deze dieren... en durf er verder niks over te zeggen.

groetjes, Tim
 
De vraag is hoe lang 1 slak zonder eten kan.. als dat 1 a 2 weken is (of langer!). Dan is de kans groot dat er ergens nog slakjes door de bak heen struinen..En wie weet zie jij er slechts 1.. terwijl er nog 20 door je bak dolen (geen idee of dit klopt hoor). Ik weet dat Ms Saltwatertank toen ook last had van deze dieren en een leger aan verschillende lipvissen heeft ingezet om de kans te vergroten dat er 1 wordt opgegeten. Voor haar is dat succesvol geweest. Maar ik heb geen ervaring met deze dieren... en durf er verder niks over te zeggen.

groetjes, Tim

Daar heb je een punt. Ik had er geen rekening mee gehouden dat de slakken niet op het koraal zitten als ik ze dip...
Morgen ga ik weer dippen.

Intussen ben ik twee tuka's kwijt :( de rest ziet er gelukkig niet meer zo uitgemergeld uit als toen ik ze kreeg.
 
Eventjes een korte update. Ik heb vandaag weer gedipt en er zat enkel 1 heel klein wit dingetje wat op een slak lijkt in het dip water. Het gaat de goede kant op!
 
Complimenten voor het doorzettingsvermogen!
Ik hoop dat je nu snel van die beestjes af bent.
 
Bedankt heren. Dat dippen gaat me wel vervelen om heel eerlijk te zijn, maar kan nu niet stoppen, dan ben ik straks weer terug bij af...
 
Ik heb nu 1 tuka die niet met de andere vissen mee zwemt en ook niet meer eet, hij logt onder een steen (nog wel levend) adviezen?
 
a05d54d8ac45da52691e64c63553c9d9.jpg


Mijn jasmijn poliepen beginnen een beetje uit de klauwen te groeien, net als de andere leders eigenlijk... iemand een idee om dit een beetje in toom te houden? Je kan ze niet echt makelijk snoeien....


Ik heb vandaag trouwens geen nieuwe slakjes gevonden bij het dippen!!! [emoji16][emoji16][emoji16] over drie dagen weer dippen voor de zekerheid. Het zou wel makelijk zijn om te weten hoe lang een eitje er maximaal over doet om uit te komen.... hoe lang moet ik nu nog door dippen?
 
Bovenaan