Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zwavel

Patryk

ZeewaterForum lid
Hoi. Ik gebruik een vertaler, dus sorry voor fouten. ik heb ATI ICP-tests gedaan. laat me de informatie zien dat ik te weinig zwavel heb. Welke bereiding die beschikbaar is in de Ocean Store kan ik aanvullen?

HansV

Senior Forumlid
Doorgaans voegen we geen zwavel toe voor zover mij bekend. Het zwavel dat een ICP meet is "totaal-zwavel", en zal bij ons eerder in de vorm van sulfaat (SO4) in het water zitten. Sulfaat voeg je toe bijvoorbeeld als magnesiumsulfaat (MgSO4). Ik weet niet welke "methoden" of toevoegingen jij toepast, maar wanneer je bijvoorbeeld je magnesiumgehalte regelmatig zou verhogen zodat je calcium hoog genoeg kan blijven, dan kun je overwegen die magnesium in de vorm van magnesiumsulfaat (engels zout) toe te voegen, in plaats van magnesiumchloride wat vaak wordt gebruikt.

OP
Patryk

Patryk

ZeewaterForum lid
Doorgaans voegen we geen zwavel toe voor zover mij bekend. Het zwavel dat een ICP meet is "totaal-zwavel", en zal bij ons eerder in de vorm van sulfaat (SO4) in het water zitten. Sulfaat voeg je toe bijvoorbeeld als magnesiumsulfaat (MgSO4). Ik weet niet welke "methoden" of toevoegingen jij toepast, maar wanneer je bijvoorbeeld je magnesiumgehalte regelmatig zou verhogen zodat je calcium hoog genoeg kan blijven, dan kun je overwegen die magnesium in de vorm van magnesiumsulfaat (engels zout) toe te voegen, in plaats van magnesiumchloride wat vaak wordt gebruikt.
Hallo . tot dusver heb ik geen enkele methode gekozen. magnesium Ik ben hoog
dus welke voorbereiding raadt u aan?

Bijlagen

• Screenshot_20201122-203013_Chrome.jpg
    Screenshot_20201122-203013_Chrome.jpg
    55 KB · Weergaven: 10

HansV

Senior Forumlid
Ik zou je nu niet al te druk maken over het zwavel. Wellicht bij een volgende waterwissel iets magnesiumsulfaat toevoegen. Wat je uiteindelijk wilt proberen is om de balans tussen chloride en sulfaat iets meer naar het sulfaat te sturen. Maar je kunt natuurlijk ook de hierbovengenoemde druppeltjes gebruiken. Ik maak zelf mijn oplossingen en toevoegingen aan, dus dacht even niet aan die druppels. Je overige waarden zien er toch netjes uit, alleen je KH is wat laag. Daar zou ik eerder wat aan doen.

Macphisto

ZeewaterForum gebruiker
Triton heeft een zwavelverhogend (Sulphate) product op de markt.
google maar eens: Triton Trace Base Sulphate.

persoonlijk zou ik me er niet te druk over maken.

OP
Patryk

Patryk

ZeewaterForum lid
Ik zou je nu niet al te druk maken over het zwavel. Wellicht bij een volgende waterwissel iets magnesiumsulfaat toevoegen. Wat je uiteindelijk wilt proberen is om de balans tussen chloride en sulfaat iets meer naar het sulfaat te sturen. Maar je kunt natuurlijk ook de hierbovengenoemde druppeltjes gebruiken. Ik maak zelf mijn oplossingen en toevoegingen aan, dus dacht even niet aan die druppels. Je overige waarden zien er toch netjes uit, alleen je KH is wat laag. Daar zou ik eerder wat aan doen.
Ja, ik ken de icp-test die ik 5 dagen geleden heb gedaan. Ik vul al 5 dagen elementen aan. kh in norm 7.5. morgen verlaag ik het zoutgehalte in het aquarium naar 1.025. op dinsdag stuur ik weer een icp-test

Bovenaan