Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zout merk

Ponky83

Instagram: amsterdam_reefstarter
Ik ben begonnen met het merk van aquaforest maar dit is een syntetische zout is het beter om echt zeezout te hebben net als die van red sea?
Wil daarin gaan gaan overstappen namelijk
 
Waarom ?
 
Omdat het voor gevoel echt toch iets beter lijkt dan syntetisch.
ook omdat ik net begonnen ben het beter is om nu over te stappen dan later, maar ook de waardes zijn iets hoger dan die van aquaforest
 
Is tropic marine pro reef salt syntetisch ? Of reefcrystals ?
volgens mij ook in een fabriek gemaakt maar wel beter dan redsea....

ik heb begrepen dat bepaalde elementen in natuurlijk oceaanwater niet meer goed oplossen als het zout eenmaal gedroogd is.
Ik hield vroeger toen ik redsea salt gebruikte altijd een residu over in mijn ton welke niet oploste.

grt peter
 
Ok ok ik ga wel ff kijken of red sea bevalt gelukkig maar klein emmertje gehaald anders zal ik wel naar die kijken die jij heb opgenoemd
Welk merk gebruik jij trouwens?
 
Tropic marine
 
Als je red sea zout bij je osmose water doet en het vat gelijk zeer stevig doorroert met een 40 mm buis pvc oid. Lost het zout het beste op met het minste residu. Heb door de jaren heen veel verschillende zouten gebruikt. Topic marin is goed maar prijzig. AF reef salt is stukken goedkoper en is gewoon goed.
Al eens gedacht aan natuurlijk zeewater van neeltje jans?
 
Als je red sea zout bij je osmose water doet en het vat gelijk zeer stevig doorroert met een 40 mm buis pvc oid. Lost het zout het beste op met het minste residu. Heb door de jaren heen veel verschillende zouten gebruikt. Topic marin is goed maar prijzig. AF reef salt is stukken goedkoper en is gewoon goed.
Al eens gedacht aan natuurlijk zeewater van neeltje jans?
Bedankt voor de tip die ga ik zeker gebruiken
Natuurlijk zeewater zou kunnen maar met veel jerrycans slepen vind ik niets
 
Tropic marine
Als die red sea niet bevalt zal ik daar ook eens naar kijken als jij zegt dat het een betere zout is
Had trouwens wel gekeken naar reef crystals
Ik wil ook niet teveel wisselen volhens mij is dat ook niet goed
 
Ik ben begonnen met het merk van aquaforest maar dit is een syntetische zout is het beter om echt zeezout te hebben net als die van red sea?
Wil daarin gaan gaan overstappen namelijk
Welk zout van AF gebruik je? De reef salt is prima. De sea salt zou ik niet gebruiken.
 
Het gaat om de basiswaarden en verder gewoon goed zout wat makkelijk oplost.
Sturen/ bijsturen van waterwaarden doe ik via de Balling methode, dit is afhankelijk van het verbruik van je koralen.
Hier gebruik ik all for reef voor van Tropic Marine, een simpele alles in 1 oplossing.
 
Ok ok zover ben ik nog niet met doseren ik zit nog in de startfase namelijk als goed is in de laatste fase van de opstart begin groene alg en hogere no3 waarde wou dit weekend 10% verversen weet niet of dat handig is daarom nam ik juist degene met hogere parameters om met 34ppm saliniteit rond de goed te zitten want met AF kwam de kh niet zo goed uit maarja ben ook een beginneling misschien ook beetje onzekerheid ook
 
Ok ok zover ben ik nog niet met doseren ik zit nog in de startfase namelijk als goed is in de laatste fase van de opstart begin groene alg en hogere no3 waarde wou dit weekend 10% verversen weet niet of dat handig is daarom nam ik juist degene met hogere parameters om met 34ppm saliniteit rond de goed te zitten want met AF kwam de kh niet zo goed uit maarja ben ook een beginneling misschien ook beetje onzekerheid ook
Het maakt zeker in de opstart fase niet zo veel uit. Stabiliteit is belangrijk ik zit altijd tussen de 34 en 35ppm zout. De kh wordt vooral door steenkoraal gebruikt als je dat nog niet hebt zal het wel los lopen. Succes met je opstart!
 
Al 18 jaar Reef Crystals👍🏻.
Geen residu.
Snel een heldere oplossing.
Tot 100% uur waterwissel mogelijk.
Ik wil en hoef niks anders.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan