Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zoetwaterbad en dan direct aquarium in? (Druppelmethode niet mogelijk)

mefisto

Zeewateraquariaan anno 2003
Druppel methode is volgens mij inderdaad de beste keus. Maar een zoetwaterbad tegen stip helpt echt en tegen andere dingen ook zoals kiew worm.
Kieuwworm wil ik wel geloven, maar tegen Cryptocarrion irritans (witte stip) helpt een zoetwaterbad niet. De parasiet zit namelijk ongebed in de huid en wordt beschermt door de slijmhuid van de vis.

DennisAmber

ZeewaterForum lid
Kieuwworm wil ik wel geloven, maar tegen Cryptocarrion irritans (witte stip) helpt een zoetwaterbad niet. De parasiet zit namelijk ongebed in de huid en wordt beschermt door de slijmhuid van de vis.
Om hier nog eens op terug te komen:
Witte stip komt toch ook voor in zoetwaterbakken, dus dan zou zo'n zoetwaterbad de parasiet sowieso niets doen. Of is dit een ander type stip?

Aquarium 2308

ZeewaterForum lid
Om hier nog eens op terug te komen:
Witte stip komt toch ook voor in zoetwaterbakken, dus dan zou zo'n zoetwaterbad de parasiet sowieso niets doen. Of is dit een ander type stip?
Dat klinkt inderdaad vrij logisch. Ik heb dit van mij lfs gehoord dus vandaar dat ik dacht dat dat ook echt zo was maar als je het inderdaad zo bekijkt dan heb ik mijn twijfels😅.

Cyrille

ZeewaterForum lid
Ik doe geen zoetwaterbad en niet druppelen. Mijn ervaring is dat de vissen meer stress hebben van het druppelen dan direct overzetten. Alles is kerngezond in de bak. Meerdere aquarianen in mijn omgeving zetten ook direct over zonder problemen. Ieder z’n eigen ervaring denk ik.

chevy22

ZeewaterForum lid
De witte stip parasiet is in zout is anders dan in zoet. Maar je dood m niet door een dip te doen. De parasiet zit eigenlijk altijd in t water en kan alleen op vissen komen als de vis verzwakt is. Anders is de weerstand van de vis te sterk.

don pedro

Senior Forumlid
Ik doe geen zoetwaterbad en niet druppelen. Mijn ervaring is dat de vissen meer stress hebben van het druppelen dan direct overzetten. Alles is kerngezond in de bak. Meerdere aquarianen in mijn omgeving zetten ook direct over zonder problemen. Ieder z’n eigen ervaring denk ik.
Wel zorgen dat de temperatuur klopt , dus eerst de zak met vis een half uurtje in de sump hangen...

Bovenaan