Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zoantus

maudened

ZeewaterForum lid
hallo,

heeft iemand een idee hoe het kan dat ik gisteravond nog naar mn zoanthusen stekje , met circa 6 poliepen heb zitten kijken en genieten, en vanavond zijn ze plots weg??! stekje had ik ongeveer 2 weken.

mn bak draait nu circa 3 maanden opgestart met dood steen aangevuld met wat levend steen,waardes zijn goed, bezetting tot nu toe: 1 gele dokter 1 picasso een zandhapper en twee pepermunt garnalen.
ik zelf heb geen idee, tot op heden geen plaagdieren zoals bortelwrmen gezien, graag jullie kijk hier op.

alvast bedankt, gerrit

don pedro

Senior Forumlid
Helaas gebeurt dit wel vaker met buttons , als ze het om een of andere manier niet naar hun zin hebben.

dit is een risico als je een stek hebt met maar een paar buttons.

Zelfs als je een behoorlijke kolonie hebt kan dit in een nacht gebeuren.

Buttons hebben graag jodium en aminos tot hun beschikking om zich lekker te voelen en te groeien.

greetings peter

Waren de buttons van de steen weg, of was de hele steen weg?
Het laatste heb ik ook wel eens gehad, een krab vond het leuk om te gebruiken als voortuintje voor z'n holletje.. wekenlang hebben we gestreden om het stekje.. toen heb ik het de krab maar gegund..

Sneakimonky

Senior Forumlid
Als je de steen nog heb, zie je wel waar ze gezeten hebben?
Mijne waren allemaal opgegeten maar zijn nu alweer hele kolonies geworden:) maw steentje laten zitten als je nog iets zit zitten misschien komen ze nog terug

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

OP
OP
maudened

maudened

ZeewaterForum lid
Waren de buttons van de steen weg, of was de hele steen weg?
Het laatste heb ik ook wel eens gehad, een krab vond het leuk om te gebruiken als voortuintje voor z'n holletje.. wekenlang hebben we gestreden om het stekje.. toen heb ik het de krab maar gegund..
steentje zit ernog...

OP
OP
maudened

maudened

ZeewaterForum lid
Als je de steen nog heb, zie je wel waar ze gezeten hebben?
Mijne waren allemaal opgegeten maar zijn nu alweer hele kolonies geworden:) maw steentje laten zitten als je nog iets zit zitten misschien komen ze nog terug

ja je kan zien waar ze gezeten hebben.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Matthijs.

ZeewaterForum lid
Opletten met de picasso dokter, heb al picasso's geweten die zoa's lusten. Pepermunten zouden er ook mee kunnen te maken hebben al lijken mij 6 poliepen op 1 avond wat veel voor een garnaal..
Ik zou dus eerder kijken naar dieren die de zoa hebben opgegeten als ze verdwenen zijn ipv hebt zien wegkwijnen.

Grtz,
Matthijs

Bovenaan