Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
'Kweet het niet, maar dit openbare "bakkie" is een voorbeeld en inspiratiebron voor velen en het zou ontzettend jammer zijn als dit ooit stopt.

Maar:

1) deze bak gaat de hobby allang voorbij. Het is voor de portemonnee, de natuur en m.n. het huwelijk geen goed idee als iedereen er een 6-meter op na wil gaan houden. Kijken, niet kopen, is dus het devies :)

2) vraag is waarom de Nederlandse publieke aquaria (Artis, etc.) geen bakken lijken te hebben die ons ook echt inspireren en die het volgen waard zijn?

Veel succes gewenst met het tijdelijke leeghalen en met het "vangen", dank voor het delen van het plezier.
Dank je Andreiko,deze staat in de showroom,denk als ik thuis een zes meter bak neer wil gaan zetten dat ik gelijk m'n koffers kan gaan pakken en de huissleutel in moet leveren......
In Blijdorp zijn ze een nieuw aquarium aan het opstarten met koralen met 20 Philips lampen erboven,geloof dat Glenn hier meer van weet....


Groeten Pieter
 
Jeetje, wat een klus Pieter!
Zal wel een hoop rust in de bak geven. Je zal ze wel gaan missen. Succes met de hele operatie.
Ik kom binnenkort wel weer even koekeloeren.
Dat is goed Bas alleen de komende drie weken is alles gesloten.Arie-Aqua compleet en Richard zijn nu aan de beurt en heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.
In ieder geval via de webcam is de boel goed in de gaten te houden.

Groeten Pieter
 
Altijd welkom Frode dat weet je.De komende 3 weken zit ik ver weg getrokken in de Ardennen in mijn Chalet en geniet elke avond van de Wasberen familie die weer om eten komen bedelen.:cool::cool:Weer wat anders dan zeewater......


Groeten Pieter

Ook leuk wasberen!
Komende zomervakantie komt er vast een moment[emoji106]
 
Operatie Naso,s uitvangen is vandaag door Richard uitgevoerd...
4000 liter eruit,een laag van ongeveer 15 cm zeewater laten staan,vissen er uit rapen en vullen maar weer....

1000 liter het riool in,1000 liter terug en 3000 liter vers natuurlijk zeewater toegevoegd welke gisteren is aangevoerd.
Alles in nog geen 2 uur,de bak floreert weer ,temperatuur 24 graden,mooi toch...

De vier grote jongens zwemmen voorlopig beneden rond en waren het eerste uur behoorlijk van slag maar dat is typisch iets Naso achtig tot ze weer eten zien....
De 6 meter oogt nu wel een stuk rustiger zonder vissen meer dan 30 cm....


Groeten Pieter
 
Ik word nog steeds stil bij het bekijken van dit uitzonderlijk rif. Deze moet ik gewoon nog een keertje live komen bekijken...

Prachtig!
 
Knappe actie zo snel. En hoe moet het nu met je avatar en forum-naam?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Zo dat moet een beste operatie geweest zijn.
Super dat het goed gelukt is en een lekker verversing is altijd lekker.

Groetjes wesley
 
Knappe actie zo snel. En hoe moet het nu met je avatar en forum-naam?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

De elegans mocht blijven, dus avatar en forumnaam blijven geldig :cool:

Interessant is de vraag wat wij kunnen doen met dieren die het zo goed doen dat ze de bak uitgroeien? Als het gaat over 30cm-plus, dan komen allicht alleen de grotere publieke aquaria in aanmerking.
 
even een update,
De bak heeft een tijd slecht gedraaid door allerlei omstandigheden,we hebben zelfs getwijfeld om hem helemaal leeg te halen maar na een aantal ingrepen o.a.veel waterverversen kwam er een ommekeer..
De 10 Orphek atlantis en de 6 Hqi 400 watt zijn boven de 6 meter verwijderd en vervangen door 18 led Hydra hd.
Deze branden nu 3 weken boven de bak en het resultaat is goed te noemen aangezien de koralen goed op kleur zijn,de groei er weer inzit en de flab waar we al maanden tegen vechten volledig verdwenen is.
Zou dat toch door de verlichting komen?
Binnenkort weer foto's en een filmpje.


Het onderhoud wordt grotendeels uitgevoerd door Richard en Arie van Aqua compleet aangezien ik met hart problemen zit en binnenkort weer geopereerd moet worden..

Groeten Pieter
 
Hoi Pieter,

Dank voor de update. En wat vervelend te vernemen van je hartproblemen.
Veel beterschap gewenst.

Groet, Frode
 
Ha Pieter,

Beterschap en sterkte met de operatie.

groet,
Mike
 
Beterschap pieter.
En de bak is bij die twee toppers in goede handen.
Zal een fris gezicht zijn met de hydras erboven.

Groetjes wesley
 
Hoi Pieter.

Heel veel beterschap.

gr
twan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan