Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zeewater aan huis laten bezorgen?

ferdyvw

Senior Forumlid
Ik ben bezig om mijn 700 liter malawi-bak om te bouwen naar zeewater. Na een jaar of 6 gestopt te zijn geweest met zeewater, begint het toch weer te kriebelen.

Vroeger vond ik het lastig om het water te koelen in de zomer, en veel gedoe om osmose water te maken in een ton, zout te mengen, etc.

Nu ben ik verhuisd en woon ik vlakbij katwijk aan zee, ik kan dus zelf zeewater scheppen voor het verversen. Daarnaast ga ik nu fish-only, heb ik een afvoer naast mijn aquarium en kan ik het water koelen middels 30 meter slang in de kruipruimte onder het aquarium.

Alleen het vullen van de bak, de eerste keer, 700 liter water uit zee scheppen met 2 jerrycans van 35 liter is een hele klus en doe ik liever niet. Kan ik op de een of andere manier zeewater thuis bezorgd krijgen? Iemand ervaring hiermee?
 
coral and fishstore levert de benodigde hoeveelheid zo aan huis.
Heb het hier al paar keer gedaan.
 
1000 liter ibc vat kopen via marktplaats, op de aanhangwagen?
 
Hoi Ferdyvw,

Ik zou geen water scheppen in de omgeving Katwijk aan Zee, dit omdat hier de Oude rijn uitmond in zee en het water hierdoor erg vervuild is in Katwijk.
 
Bovenaan