Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zeester onhoudbaar / kans van slagen klein?

MVW

Senior Forumlid
Betreft een zeester Nardoa Turbeculata, een aantal maanden ging 't goed, echter blijft er van 't arme dier nog weinig over.
Ondanks dat er toch wel ganzevoetjes aanwezig zijn.

Is de kans van slagen zeer klein?

Bijlagen

• IMG20210406171119.jpg
    IMG20210406171119.jpg
    133 KB · Weergaven: 84

Marcel oosterhof

ZeewaterForum lid
Betreft een zeester Nardoa Turbeculata, een aantal maanden ging 't goed, echter blijft er van 't arme dier nog weinig over.
Ondanks dat er toch wel ganzevoetjes aanwezig zijn.

Is de kans van slagen zeer klein?
Ik denk verhongerd dan gaan ze zichzelf opeten. Heb je hem wel bijgevoerd ?
deze zeesterren worden flink 15cm om daarnaar toe uit te groeien hebben ze voldoende voedsel nodig.

OP
M

MVW

Senior Forumlid
Ik denk verhongerd dan gaan ze zichzelf opeten. Heb je hem wel bijgevoerd ?
deze zeesterren worden flink 15cm om daarnaar toe uit te groeien hebben ze voldoende voedsel nodig.

Ik heb een aantal pogingen gedaan, mossel bij te voeren.
De zeester in een vissenval gelegd met mossel echter geen resultaat.

Marcel oosterhof

ZeewaterForum lid
Ik heb een aantal pogingen gedaan, mossel bij te voeren.
De zeester in een vissenval gelegd met mossel echter geen resultaat.
Dat wordt inderdaad geadviseerd om bij te voeren dus daar ligt het niet aan. Soms heb je gewoon vette pech. Herstellen doet hij niet meer (te ver heen) altijd triest zoiets ......

OP
M

MVW

Senior Forumlid
Dat wordt inderdaad geadviseerd om bij te voeren dus daar ligt het niet aan. Soms heb je gewoon vette pech. Herstellen doet hij niet meer (te ver heen) altijd triest zoiets ......

Dat vindt ik een nadeel van deze hobby (gelukkig nog steeds meer voordelen 😀) dat er van veel dieren nog te weinig kennis is. In de winkel werd me verteld, de zeester eet met de pot mee. Echter blijkt dat dus niet 't geval. Ik voer gevarieerd, met regelmaat teveel, diepvries, verse mosselen, droog voer, plankton.
Misschien extreem wat ik nu zeg, maar als van bepaalde dieren nog te weinig kennis is, eigenlijk niet kopen (mijn fout) maar dat deze niet verkocht mogen worden.

Leonardo 1 meter

Senior Forumlid
Zijn eigenlijk weinig Zeesterren die met de pot mee eten. De enige Zeesterren die houdbaar zijn (tenminste die ik ken) is de Zandzevende Zeester en de slangster.

En Brokkelzeesterretjes en Ganzevoetjes natuurlijk al zal je de laatste niet willen hebben ;)

Marcel oosterhof

ZeewaterForum lid
Dat vindt ik een nadeel van deze hobby (gelukkig nog steeds meer voordelen 😀) dat er van veel dieren nog te weinig kennis is. In de winkel werd me verteld, de zeester eet met de pot mee. Echter blijkt dat dus niet 't geval. Ik voer gevarieerd, met regelmaat teveel, diepvries, verse mosselen, droog voer, plankton.
Misschien extreem wat ik nu zeg, maar als van bepaalde dieren nog te weinig kennis is, eigenlijk niet kopen (mijn fout) maar dat deze niet verkocht mogen worden.
In feite zie ik de adviezen van de LFS als een losstaande mening, ik toets aankopen vooraf altijd hier op het forum, hier zit de kennis !

Bovenaan