Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zeepaarden & Zeenaalden

OP
Bert Roos

Bert Roos

Noordzee Aquariaan.
Nog een paar foto"s die iets duidelijker zijn.

Bijlagen

• Wormnaald met eitjes.jpg
    Wormnaald met eitjes.jpg
    134,4 KB · Weergaven: 27
  • Wormnaald met eitjes1.jpg
    Wormnaald met eitjes1.jpg
    139,7 KB · Weergaven: 27
OP
Bert Roos

Bert Roos

Noordzee Aquariaan.
Zou het nu eindelijk gebeuren.

Als de paring gelukt is hoelang zou het duren voordat de jongen uit komen?

Bijlagen

• Paring zeepaardjes.jpg
    Paring zeepaardjes.jpg
    112,3 KB · Weergaven: 37

Visgestoord

Aquariaan als hobby& werk
Bert heb je vaak jongen van de gutulatus zitten eingenlijk, want ik heb er wel intresse in. nu nog niet maar over een aantal maanden.

Bas

OP
Bert Roos

Bert Roos

Noordzee Aquariaan.
Visgestoord zei:
Bert heb je vaak jongen van de gutulatus zitten eingenlijk, want ik heb er wel intresse in. nu nog niet maar over een aantal maanden.

Bas
Twee jaar geleden heb ik voor het eerst en voor het laatst jongen gehad, dus het is nog even afwachten wat er gaat gebeuren en of ik ze groot kan brengen.

Visgestoord

Lukt je dat goed voor het groot brengen van die zeepaarden anders kan ik altijd nog uitleg geven of vragen en mensen die er ook ervaringen mee hebben.

Bas

OP
Bert Roos

Bert Roos

Noordzee Aquariaan.
Hoi Bas

De eerste keer dat ik jonge zeepaardjes had heb ik ze 8 weken in leven kunnen houden helaas gingen ze daarna met bosjes tegelijk dood, de precieze oorzaak daarvan weet ik niet.

Daarna heb ik wel met succes zeenaalden groot kunnen brengen, maar helaas geen kans meer gekregen om dit met de zeepaardjes te doen ( Hippocampus gutulatus - H ramulosus).

Maar als ik vragen heb zou ik deze graag willen stellen.

Visgestoord

Ze zijn altijd welkom en ik ken een fransman die er heel veel van af weet. Dus dat is altijd wel handig. In ieder geval succes en ik hoop dat je snel jongen hebt.

Bas

OP
Bert Roos

Bert Roos

Noordzee Aquariaan.
Hoi Christo

Deze Zeepaardjes ( Hippocampus gutulatus ) zijn Koudwater vissen,ik hou ze op het ogenblik op 19 graden na September laat ik de temperatuur elke maand een graad zaken tot 16 graden.

In de lente laat ik de temp. weer stijgen.

Foto 1Trompetterzeenaald

Foto 2 Zeepaardje

Bijlagen

• Kop Zeepaard.jpg
    Kop Zeepaard.jpg
    123,2 KB · Weergaven: 29
  • Trompetterzeen..jpg
    Trompetterzeen..jpg
    117,6 KB · Weergaven: 30

P-W

~URK AAN DE ZEE ~
Ik weet precies wat je haaitje nu zei:D.

ALS IK LATER GROOT BEN..........:D

Leuke foto bert, hoe doen je jongen het eigenlijk en is er nog wat over gebleven.

P-W

~URK AAN DE ZEE ~
Ik dacht zaterdag al ik ben wat vergeten:confused:

Maar nu zie ik het daar nog zwemmen :p.

Bovenaan