Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zeeklooriaan gaat groter

Zeeklooriaan

Senior Forumlid
Hallo.
Wij gaan noodgedwogen groter, de bak welke er staat gaat het niet meer lang houden, de kit begint door te laten.
Voor nood is er reef construct aangebracht, en aan de buitenzijde een dikke laag kit.
Hopenlijk houdt de bak het nog even uit, nieuwe is besteld, en het onderstel reeds in de maak.
Veel groter gaan we niet, bak wordt 1.2 * .5 * .5.
Ik denk dat het een mooie maat is.
Wordt vervolgd, ik ga de bouw op digi foto zetten.
Groet Walter, zeeklooriaan
 
Zeeklooriaan zei:
Hallo.
Wij gaan noodgedwogen groter, de bak welke er staat gaat het niet meer lang houden, de kit begint door te laten.
Voor nood is er reef construct aangebracht, en aan de buitenzijde een dikke laag kit.
Hopenlijk houdt de bak het nog even uit, nieuwe is besteld, en het onderstel reeds in de maak.
Veel groter gaan we niet, bak wordt 1.2 * .5 * .5.
Ik denk dat het een mooie maat is.
Wordt vervolgd, ik ga de bouw op digi foto zetten.
Groet Walter, zeeklooriaan
Ipv kit aan de buitenkant zou ik kit gebruiken in combinatie met hoekprofielen.
Als het toch maar tijdelijk is zou ik gewoon Alu hoekprofielen helemaal inkitten
en dan op elke rand van de bak kleven.

Persoonlijk zou ik niet rustig meer gaan slapen als ik zou weten dat m'n
kit aan het loslaten is :D
 
Zeeklooriaan zei:
Hallo.
Wij gaan noodgedwogen groter, de bak welke er staat gaat het niet meer lang houden, de kit begint door te laten.
Voor nood is er reef construct aangebracht, en aan de buitenzijde een dikke laag kit.
Hopenlijk houdt de bak het nog even uit, nieuwe is besteld, en het onderstel reeds in de maak.
Veel groter gaan we niet, bak wordt 1.2 * .5 * .5.
Ik denk dat het een mooie maat is.
Wordt vervolgd, ik ga de bouw op digi foto zetten.
Groet Walter, zeeklooriaan
jij hebt een goed man achter je staan walter ...
de toekomst ziet er mooi uit ;)

voorlopig houd de boel wel he .
 
Hoi Franky

Ja hoor, ik hoop dat het nog even houd, alles staat wel klaar mocht het gaan lekken, vaten, aquarium enz, en de wetenschap dat ik op rudi kan terug vallen.
Slecht slapen is geen probleem, heb nachtdienst, dus ik slaaps s'nachts toch niet.
Onderkast is reeds klaar, morgen alles even bespreken met Rudi, bakkie plakken en voort met de geit.
Nee hoor, alle gekheid op een stokje, HET KOMT GOED.
Groet Walter:)
 
Walter,

Mocht de nood te hoog worden ik heb nog een bak 1.60 x 50 x 50 leeg staan.
Je kunt hem per direct gebruiken. Laat het maar weten.

Groet Bram
 
Bram.

Nog bedankt voor het aanbod, ik hoop er geen gebruik van te hoeven maken, bakje houdt het nog wel even denk ik.
Nieuwe is besteld, wordt geplakt door Rudi.
Zodra alles achter de rug is zal ik foto's plaatsen van de bouw en het overzetten van alles.
Nieuwe moet op de plaats van het oude komen, dus da's lastig.
Groet Walter:)
 
Hoi

Mocht er iemand intresse hebben in de ombouw van het oude aquarium, laat het maar weten, is gebouwd voor 100x40x40 is gemaakt van watervast multiplex en in de epoxy gezet.
In de lichtkap zitten 3 X electronische vsa's en 4 x tl 30 watt Verder zit geen enkele techniek in, dat gaat mee in de nieuwe bak.
Groet Walter:)
 
Hallo.

De nieuwe bak is bijna klaar,(120x50x60) geplakt door Rudi ( http://www.aqua-zanclus.be ) en het is een hele mooie geworden.
Enkel nog de lichtbak erop, wordt vandaag geverfd, en dan verhuizen maar,
Wie weet of het raadzaam is om in de sump ook een bodemspoeling aan te leggen
Het idee is alsvolgt.
Alle opvoer stilleggen, en in plaats van op te voeren terug de sump in, en over de bodem, zodat het vuil zal opdwarrelen en de afschuimer in zal gaan.
Zal dit werken of niet.
Graag advies:)
 

Bijlagen

  • bak met lichtbak.jpg
    bak met lichtbak.jpg
    147,2 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Onder in de sump blijft altijd veel vuil liggen. Ik probeer het daarom altijd zo snel mogelijk weg te halen.

Aangezien vuil niet echt gewenst is lijkt het me dat het zeker geen kwaad kan om meer vuil naar je afschuimer te krijgen. En wat grote stukken betreft; die filter je er al uit door wat filterwatten of een spons in je overloop te leggen (wel vaak vervangen natuurlijk).

Ik zou alleen wel proberen konstant wat beweging in je sump te houden. Zodat het konstant wordt afgevoerd. Dus met een apart pompje om wat waterbeweging te houden, zodat je je opvoerpomp gewoon kunt laten draaien.
 
Hallo.
De bak is net gevuld met zoetwater en keukenzout, staat nu en nachtje te sudderen.
Ik hoop van de week de boel te kunnen overzettten.
Groet Walter
 

Bijlagen

  • bak 20 5 gevuld.jpg
    bak 20 5 gevuld.jpg
    129,3 KB · Weergaven: 33
hoi walter,

ziet er netjes uit de nieuwe bak lekker kompakt
onderin..:goed:

gr frank/lisa.;)
 
Hoi.

Ze staan nu naast elkaar, vanmiddag komt Rudi helpen en gaat de boel overgezet worden, fot's zullen later volgen, bedankt voor de complimenten.
 
Hallo

In bericht 7 is te lezen over een ombouw nu is mijn vraag of je een foto van die ombouw hebt. Ik zou hem wel graag willen zien.
GR Maikel
 
Zeeklooriaan zei:
Hallo.
De bak is net gevuld met zoetwater en keukenzout, staat nu en nachtje te sudderen.
Ik hoop van de week de boel te kunnen overzettten.
Groet Walter

als dat je terugvoerleiding is, daar links in de bak waar het water uitstroomt. hangt hij niet een beetje diep in de bak dan? als straks een keer de stroom uitvalt hevelt hij straks heel je bak leeg, volgens mij kan die sump dat nooit aan dan?;)
 
Hallo

De bak draait, en die linkse leiding is retour, echter aleen om te vullen, wat de ombouw betreft, diegene zal snel moet zijn, fot is te zien, zoek maar op 1 meter bakkie, staat inmiddels wel buiten.
bellen kan altijd 06-12623758
mag weg voor een rikkie of een mooie stek.
Ga nog even wat aansluiten
Groet Walter
 
Hallo

Hier snel even een paar foto's
Groeten WAlter
 

Bijlagen

  • naast elkaar_Formaat wijzigen.jpg
    naast elkaar_Formaat wijzigen.jpg
    62,9 KB · Weergaven: 6
  • P1164065_Formaat wijzigen.JPG
    P1164065_Formaat wijzigen.JPG
    62,6 KB · Weergaven: 15
  • P1164066_Formaat wijzigen.JPG
    P1164066_Formaat wijzigen.JPG
    74,6 KB · Weergaven: 8
Bovenaan