U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Bij een japonicus is stip sowieso eerder de regel dat de uitzondering toch. Ik zou er echt wel 1 willen, maar voor geen goud zou ik deze in m’n bak doen.Ongeacht of the nu stip is of niet…
3 dokters waarvan 1 notoir (stip)gevoelig samen met de aller grootste en meest agressieve soort anemoonvissen in een bakje van een meter, dan is het gewoon wachten tot het mis gaat. Niet of het mis gaat.
Had ik nog niet eens gezien dat er scopas EN xanthurum in de bak bij zitten. Beide notabene nog groter dan de japonicus ook.Bij een japonicus is stip sowieso eerder de regel dat de uitzondering toch. Ik zou er echt wel 1 willen, maar voor geen goud zou ik deze in m’n bak doen.
En als ik het zou doen, dan alleen als alles in de bak in quarantaine is EN behandeld is.
Wat mij betreft is een japonicus een vis voor echte experts (waar ik mezelf ook echt niet onder beschouw met een aantal jaar ervaring)
medicijnen tegen stip bestaan trouwens gewoon, nadeel hiermee is is dat koraal er niet tegen kan. dus dit zal betekenen dat de vissen moeten worden gevangen, geisoleerd, behandeld en tegelijkertijd moet de display visvrij blijven voor een x aantal dagen om de parasieten die nog aanwezig zijn in de display te verhongeren. middelen als koper maar ook methodes als tank transfer methode en hyposaliniteit zijn aangetoont te werken tegen stip en andere parasieten.Medicijnen tegen stip sowieso nog niet bestaan.
Ik zeg ook helemaal niet dat agressie nu de oorzaak is.Mijn anemoon vissen hebben nooit iets gedaan richting mijn doktersvissen en andersom ook niet is nooit iets van ruzie onder geweest er is gwn rust in de bak alles zwemt rustig rond en boeit elkaar allemaal niks
Gelukkig maar! Gestresste dokters kunnen nog wel eens slijmverstoppingen krijgen in huidporieën, dit lijkt ook op stip met het blote oog, vandaar dat t altijd goed is om te bevestigen met de microscoopHeb op school gekeken onder de microscoop ben tot de conclusie gekomen dat het geen witte stip is, hij heeft nu ook niks meer en alles zwemt nog goed rustig rond
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.