Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Witte stip of niet

Draconas

ZeewaterForum lid
Let wel dan is de stip uit jouw bak.
Maar van zodra je de eerste vis er inzet kan het terug in je bak zitten. Je kan het mss niet aan de vis zien maar als het een gezonde goed doorvoede vis is kan het altijd een drager zijn zonder symptomen of dergelijke.
Hier is dan de UV en ozon goed voor om de verspreiding te minimaliseren.

FrankvdB

ZeewaterForum lid
Mooi leerzaam topic zeg dit, ik heb een poetsvis en 2 poetsgarnalen in de bak zwemmen waarvan ik denk dat ze ook bijdragen. Mijn picasso en xanthurum hadden ook stip, paar dagen later was het weg.

Ik heb niet met mn handen in de bak gezeten, mn afschuimer natter gezet, waterwissel 20% en goed gevoerd een week lang en daarna weer een wissel van 20% gedaan om ook de afvalstoffen in bedwang te houden. Na een week was het volledig weg (voor het zicht).

Meermaals de poetsvis en de garnalen mijn picasso een behandeling zien geven. Maar of dat effectief is geweest weet ik niet.

48 uur de temperatuur verhogen naar 30 graden werkt ook. Maargoed dan moet je natuurlijk wel je lagere dieren ergens kwijt.

Bovenaan