Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

We gaan beginnen :-)

schoofsf

ZeewaterForum lid
Even voorstellen nu we starten. Na een hele tijd zoeken, lezen, surfen en advies in verschillende winkels nemen, hebben we vandaag onze aquarium aangekocht. Ik wil een zeeaquarium omdat ik ook regelmatig ga duiken in Egypte en een zoetwater aquarium sprak me niet aan. Net zoals duiken in een meer me niet ligt :) Daarom de weg richting zeeaquarium
Ik van Hasselt en we zijn in verschillende zaken gaan kijken. Aqua-Hobby, Brussels new aquarium, Coral and Fish in Breda en Hustinx aquaristiek. Nick heeft ons zeer goed begeleidt in onze ideeen en we starten nu met volgende

Blue marine reef 200 en op advies extra een Jecod SW4 wavemaker. levend zand Red Sea pink Base en 16 kilo levend steen.
Donderdag installeren we het aquarium en wordt deze gevuld met zeewater. Voor de opstart worden we begeleidt door Nick.hier ook een foto al van hoe we de levende steen gaan plaatsen. Ik ga ook mijn dagboek starten wanneer we donderdag starten
IMG_20180630_115826.png
IMG_20180630_115822.png
IMG_20180630_122929.png
 
Leuk dat je gaat beginnen met deze mooie hobby. Veel succes!
 
Het bouwen is gestart. Alles gehaald vanmorgen en de kast beginnen monteren. Nu moet hij enkel nog naar de schrijnwerker omdat ik de kast met oud steigerhout laat bekleden. De zwarte kast past niet zo in ons interieur anders :)

IMG_20180705_121925.jpg
IMG_20180705_121942.jpg
IMG_20180705_131807.jpg
 
Welkom!

Leuk dat je met zoutwater gaat beginnen en goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan m'n boekje zult hebben. De betere aquariumzaak heeft het op voorraad, maar dit is ook een optie: https://www.donner.nl/praktische-han.../9789082101133 (bezorgt zowel in Nederland als in België zonder verzendkosten!).

Mooie bak om mee te starten. Ik ben heel benieuwd wat je er van gaat maken.

Ter inspiratie een filmpje van mijn bak:
 
Welkom!

Leuk dat je met zoutwater gaat beginnen en goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan m'n boekje zult hebben. De betere aquariumzaak heeft het op voorraad, maar dit is ook een optie: https://www.donner.nl/praktische-han.../9789082101133 (bezorgt zowel in Nederland als in België zonder verzendkosten!).

Mooie bak om mee te starten. Ik ben heel benieuwd wat je er van gaat maken.

Ter inspiratie een filmpje van mijn bak:

Te laat Tanne, je boekje heeft me ook geholpen met het maken van de keuze :)

IMG_20180705_141117.jpgIMG_20180705_141117.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan