Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Waterbox Marine x 35.1

AntonH

New member
Hallo,

Heeft iemand ervaring met de waterbox marine x 35.1 ? Dit aquarium is qua grootte vergelijkbaar met Waterbox cube 20 of red sea max nano. Het verschil met de marine x is dat er een sump aanwezig is in de onderkast van +/- 40l waardoor het totale watervolume op +/- 125l komt.
Ik ben aan het overwegen een zeeaquarium te starten (na 30jr zoetwater) maar heb niet zoveel ruimte dus de aquaria die ik benoem zijn het maximum dat ik kan plaatsen.

Zou de marine x met sump een veel grotere stabiliteit geven tov de cube 20 of red sea max nano of denken jullie dat dit verschil in volume verwaarloosbaar is? Voordeel van de marine x is natuurlijk dat je bijna alle technieken onzichtbaar kunt plaatsen in je sump.

Met vriendelijke groeten
Anton
 
Hallo Anton,

Als je de keuze hebt en je kan voor een sump gaan, altijd doen! Ik heb nu een AIO bak staan omdat er in deze afmeting echt niks beters te krijgen is en de geluiden van de apparatuur beginnen na een jaar langzaamaan goed te irriteren. Daarnaast is het gewoon vervelend dat je in zo'n mega kleine ruimte zit te klooien. Stel je wil er een reactor bijplaatsen, of een net iets grotere skimmer. Je loopt al vrijwel meteen vast.

Ikzelf wil binnenkort een waterbox Marine X 60.2 aanschaffen :). Zijn mooie bakjes.

Succes!
 
Hi

Mooi spul! Heb zelf ook interesse in de Marine X 35.1 (o.a. Ook vanwege de grotere sump). Ik was afgelopen weekend bij een van de bekende aquariumwinkels in het westen van het land (ook officieel dealer van Waterbox), maar zij waren niet heel positief over Waterbox. Ze hadden er vorig jaar enkele geleverd en er was bij ieder aquarium wel iets mis. Omdat alles vanuit de VS geleverd moest worden, duurde het vervolgens erg lang voordat de problemen waren opgelost. Ze gaven wel ook aan dat ze niet wisten of dit inmiddels al verbeterd is (bijvoorbeeld door een Europees magazijn waarvandaan geleverd wordt). @JL92 Ik zag in je dagboek dat je inmiddels al besteld had. Heb je dit rechtsreeks bij Waterbox gedaan, of via een winkel?
 
Hi

Mooi spul! Heb zelf ook interesse in de Marine X 35.1 (o.a. Ook vanwege de grotere sump). Ik was afgelopen weekend bij een van de bekende aquariumwinkels in het westen van het land (ook officieel dealer van Waterbox), maar zij waren niet heel positief over Waterbox. Ze hadden er vorig jaar enkele geleverd en er was bij ieder aquarium wel iets mis. Omdat alles vanuit de VS geleverd moest worden, duurde het vervolgens erg lang voordat de problemen waren opgelost. Ze gaven wel ook aan dat ze niet wisten of dit inmiddels al verbeterd is (bijvoorbeeld door een Europees magazijn waarvandaan geleverd wordt). @JL92 Ik zag in je dagboek dat je inmiddels al besteld had. Heb je dit rechtsreeks bij Waterbox gedaan, of via een winkel?

Ik denk dat ik weet over welke aquariumzaak jij het hebt. Ik heb er voor aanschaf 6+ gebeld die waterbox leveren. Enkel één toko gaf aan dat het niet best was, alle anderen waren vol lof.

Waterbox heeft inmiddels een magazijn in Nederland. Daardoor kunnen ze sneller uitleveren in de nabije toekomst.

Ik heb besteld bij een winkel 😬
 
Ik denk dat ik weet over welke aquariumzaak jij het hebt. Ik heb er voor aanschaf 6+ gebeld die waterbox leveren. Enkel één toko gaf aan dat het niet best was, alle anderen waren vol lof.

Waterbox heeft inmiddels een magazijn in Nederland. Daardoor kunnen ze sneller uitleveren in de nabije toekomst.

Ik heb besteld bij een winkel 😬
Is deze reeds geleverd? Ben benieuwd naar je bevindingen.
 
Hij stond gepland voor kerst maar de douane heeft de zending tegen gehouden. Als het goed is word die nog dit jaar geleverd.
Ik ben ook aan het overwegen om de waterbox aan te schaffen. Echter vraag ik me af of er genoeg plaats is om voorbeeld een doseersysteem te plaatsen?
 
Ik ben ook aan het overwegen om de waterbox aan te schaffen. Echter vraag ik me af of er genoeg plaats is om voorbeeld een doseersysteem te plaatsen?

Tuurlijk wel, gewoon creatief zijn! Ik moet er straks een behoorlijke bult apparatuur in kwijt en wil een stekkenvak in de sump. Heb al her en der wat zitten kijken maar moet echt wel lukken 😬.
 
Tuurlijk wel, gewoon creatief zijn! Ik moet er straks een behoorlijke bult apparatuur in kwijt en wil een stekkenvak in de sump. Heb al her en der wat zitten kijken maar moet echt wel lukken 😬.
Link's naar die topics zijn welkom 🤣. Er zijn niet veel mensen die de 35.1 hebben blijkbaar.
 
Hij is inmiddels geleverd! Ik zal vandaag of morgen in mijn dagboek wat foto's posten.

Het is in ieder geval een fantastisch stukje vakmanschap! Ziet er echt heel gelikt uit :). In mijn mening zelfs mooier als de RSR serie.
Dan zijn ze volop aan het leveren. De mijne , frag 105.4 komt morgen normaal gezien.
 
Laatst bewerkt:
Zijn erg mooie bakken. Ik heb zelf de aio waterbox 50.3. Draait nu 6 maanden en 100% tevreden!

gr sner
 
Ik ben vorig jaar in januari gestart met een 380l systeem. Nog altijd geen spijt van.. Hoe groter hoe stabieler, maar hou wel rekening dat het meer verdampt, verbruikt, enz...
 

Bijlagen

  • 16107088541221534890332836728531.jpg
    16107088541221534890332836728531.jpg
    154 KB · Weergaven: 39
Bovenaan