Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Water te warm

davyd

ZeewaterForum lid
hoe kan ik mijn water op 25 graden houden gaat altijd naar de 27 graden en thermostaat staat maar op 22 graden kan mij hier iemand met helpen aub
 
staat een ventilator op maar helpt niet veel waar het beste plaatsen op aquarium of op de sump
 
Misschien een domme opmerking. Maar doet je verwarming het nog wel goed? Heb zelf meegemaakt dat deze niet meer goed was, en continu het water aan het verwarmen was.
 
Waar hangt he sensor?
Hangtvdeze bij in de sump in de buurt van de verwarming?
Of zit de verwarming in de sump en de sensor in de bak maar mss voor de opvoer inlaat ofzo?
 
Check zowel je thermometer als je verwarming. Als je bak in de winter al te warm wordt is er iets mis en waarschijnlijk ligt de oorzaak daar. Als de oorzaak elders ligt, heb je teveel apparatuur die veel warmte inbrengt in je systeem. Dan is het zaak dat nu op te lossen omdat anders het probleem in de zomer nog veel groter wordt.
 
Iets anders ter eliminatie:
- hoe warm is het in de kamer waar de bak staat? Hoe hoog staat de verwarming van de ruimte ingesteld? Typisch wordt een zeeaquarium overdag een paar graden warmer dan de omgevingstemperatuur.
- staat de bak naast een radiator of andere kachel?
 
Heb je een digitale temperatuurmeter of een op kwik? De digitale kunnen nog wel eens afwijken. Had zelf dat die op kwik 25 graden celcius aangaf en de elektronische maar 21, is een groot verschil
 
bak is 750 liter er ging eerst t5 lampen boven maar heb mij nu een led gekocht aqua medic
 
Bovenaan