Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

wat is dit voor beestje?

Janbambam

ZeewaterForum lid
Ik heb er eentje uit de bak gehaald maar er zitten er meerdere in. Hij is ongeveer 1 cm lang en heeft een soort kwabbetjes op z'n rug. Zijn deze beestjes schadelijk?
DSC_3636.JPGDSC_3635.JPG
 
ziet eruit als een kleine zeehaas.
goede algenetertjes!
 
Bedankt voor het snelle antwoord, Wouter. Is dus niet schadelijk:). Er zitten er minimaal 5 in mijn bak. Als ze te groot worden kan ik er een paar weggeven;)
 
Dank je? Ik heb geen idee waar ze vandaan zijn gekomen. Zal met de aanschaf van een stukje koraal zijn meegekomen.
 
Hoi Janbambam,
Ik ben op zoek naar een zeehaasje en liefst een kleintje.
Mijn oude zeehaasje is door een ongelukje overleden en in de winkels vind je ze alleen maar groot.
Heb jij nog je babyzeehaasjes en zo ja, zou ik er eentje van je mogen overnemen.
 
die kleine beestjes van 1-2 cm zie ik ook af en toe in mijn stekkenbak en hoofdbak, en ik had wel eens zeehazen, maar denk niet dat deze generatie echter de babi's van toen zijn...dat was al een tijdje geleden... denk echter dat je ze zomaar idd met levend steen/stekken/koralen mee kan krijgen. Maar expres ze in de bak vinden zal moeilijk worden den ik...:unsure:
 
Hoi Janbambam,
Ik ben op zoek naar een zeehaasje en liefst een kleintje.
Mijn oude zeehaasje is door een ongelukje overleden en in de winkels vind je ze alleen maar groot.
Heb jij nog je babyzeehaasjes en zo ja, zou ik er eentje van je mogen overnemen.

Hallo Massih, ik zie soms nog wel zo’n klein zeehaasje door mijn bak dwarrelen. Ze worden door de stromingspompen weggebazen. Ik denk echter dat de meeste dood zijn gegaan omdat ze in de pomp zijn gekomen.
 
Bovenaan