Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wat is dit en wat moet ik er mee

prachtige glasanemoon ☹️☹️
Inspuiten met een injectienaald met azijn uit de toko (is sterker dan gewoon azijn)
 
Als je bedoelt met giftig of ze netelen?
Ja ze neten andere koralen en worden snel een plaag.
Bedoel je giftig als palythoa's dat ze gassen afscheiden enzo nee dan zo giftig niet.
De steen waar ze opzitten ligt deze los?
Anders er even uithalen en goed afschrobben in een emmer of onder de kraan als er verder niets anders opstaat.
Anders idd inspuiten met azijn of aptaisia x.
 
Idd doodspuiten met Aptaisia X, Joe’s Juice of een sterke azijn (dat laatste heeft niet de voorkeur)
Zo te zien heb je er heel veel, dus koop maar een grote verpakking.
 
Er zijn meerdere wegen naar Rome. Ik zou als het kan in je bak kiezen voor een Lysmata Wurdemanni garnaal.

Niet iedereen zal dat de beste oplossing vinden, maar ik doe het altijd met die garnaal, meestal is dat succesvol.
 
Er zijn meerdere wegen naar Rome. Ik zou als het kan in je bak kiezen voor een Lysmata Wurdemanni garnaal.

Niet iedereen zal dat de beste oplossing vinden, maar ik doe het altijd met die garnaal, meestal is dat succesvol.
Hee dankjewel het lijkt mij een goed idee om een pepermunt garnalen te halen ik vind het ook leuke diertjes en als ze dan ook nog nuttig zijn dankjewel
 
Hoe oud is de bak mss?
Want als je nog in opstart zit moet je wel even oppassen zijn geen moeilijke dieren pepermunten maar zijn wel een beetje gevoelig aan wisselende waterwaardes.
 
Er zijn meerdere wegen naar Rome. Ik zou als het kan in je bak kiezen voor een Lysmata Wurdemanni garnaal.

Niet iedereen zal dat de beste oplossing vinden, maar ik doe het altijd met die garnaal, meestal is dat succesvol.

Is absoluut een goed idee maar zou toch echt ook met de Aiptaisia X aan de slag gaan.
Ik heb ook 2 van die garnalen en ze zijn erg leuk maar helaas laten ze de grotere glasannemonen gewoon staan en dan kom je gewoon niet vanaf, ze vermeerderen zich zeer snel.
Na een twee dagen in de weer te zijn geweest om de grootste handmatig te elimineren heb ik uiteindelijk gewonnen.
 
Ook waar, hier komen de pepermunten ook niet aan de grote enkel de kleintjes. Dus deze kan je idd beter zelf verwijderen.

Met glasanemonen weekt meestal 1 ding niet maar is het altijd een combinatie van verschillende bestrijdings middelen dat de oplossing bied om er vanaf te komen.
 
Is absoluut een goed idee maar zou toch echt ook met de Aiptaisia X aan de slag gaan.
Ik heb ook 2 van die garnalen en ze zijn erg leuk maar helaas laten ze de grotere glasannemonen gewoon staan en dan kom je gewoon niet vanaf, ze vermeerderen zich zeer snel.
Na een twee dagen in de weer te zijn geweest om de grootste handmatig te elimineren heb ik uiteindelijk gewonnen.
Ow oké ga ik door ook mee aan de slag wil er wel van af inderdaad
 
Ook waar, hier komen de pepermunten ook niet aan de grote enkel de kleintjes. Dus deze kan je idd beter zelf verwijderen.

Met glasanemonen weekt meestal 1 ding niet maar is het altijd een combinatie van verschillende bestrijdings middelen dat de oplossing bied om er vanaf te komen.
Precies ik ga ook een middel gebruiken het is inderdaad de bedoeling om er van af te komen
 
Bovenaan