Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wat is de naam van dit koraal

Ik weer het niet maar er is een dieren database op het forum. Kun je dit ongetwijfeld vinden
 
Is dit niet één of ander Sinularia?
Op de foto lijkt het weefsel tussen de poliepen glad en dat is niet wat je bij een lobophytum ziet.
Een lobophytum (zoals een Sarcophyton) heeft twee soorten poliepen (in het engels autozooid en siphonozooid). De eerste zijn de gewone poliepen die we zien met witte tentakels, de tweede zitten overal (behalve op de stam), ze zijn super klein en geven het weefsel een korrelig uiterlijk.
Wellicht zit ik er naast maar met een betere/scherpere foto zou het makkelijker te zien zijn.
 
Is dit niet één of ander Sinularia?
Op de foto lijkt het weefsel tussen de poliepen glad en dat is niet wat je bij een lobophytum ziet.
Een lobophytum (zoals een Sarcophyton) heeft twee soorten poliepen (in het engels autozooid en siphonozooid). De eerste zijn de gewone poliepen die we zien met witte tentakels, de tweede zitten overal (behalve op de stam), ze zijn super klein en geven het weefsel een korrelig uiterlijk.
Wellicht zit ik er naast maar met een betere/scherpere foto zou het makkelijker te zien zijn.
Ik denk dat je inderdaad wel eens gelijk zou kunnen hebben. Het weefsel lijkt glad als je hem in het echt ziet foto is heel lastig te nog scherper te maken.
 
Je kan het altijd proberen om meerdere foto's te maken. Wellicht lukt het om een scherpere te krijgen.
En je zou ook het koraal kunnen voelen. En Sinularia voelt het gladder aan dan een Lobophytum.
 
Beste Aquarium2308, bedankt voor de foto's.
Deze zijn wel scherper!
Ik blijf moeilijk vinden om het te zeggen. Ik meen geen tweede poliep te zien op het weefsel maar zie ik het goed?
Hieronder een foto van een Lobophytum uit internet geplukt voor de beeldvorming (je ziet dat naast de witte poliepen op de hele oppervlakte zitten korreltjes. Dat zijn die andere poliepen,
508734
 
Bovenaan