Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Waarom zie ik nooit een Pom. Annularis in de winkel?

Zeemonster

Senior Forumlid
Zie titel,

Gr Zeemonster
 
Ik denk dat vraag&aanbod hier de eerste oorzaak van is. Oftewel er is weinig vraag naar deze op zich prachtige vis die één nadeel heeft: hij wordt 60 cm en dat doet hij verdraait snel. En door zijn hoogte oogt hij ook gróót!
Zijn gedrag richting lagere dieren is zeer onprettig. Hij sloopt op jonge leeftijd al meteen.

Deze kennis van zijn gedrag is gebaseerd op de tijden dat deze keizer nog regelmatig in de handel was. Alleen waren dat altijd al grotere exemplaren dus hoe zijn reefsafe gedrag getreaind zou kunnen worden als er echte jonkies zouden worden ingevoerd, weet ik niet.

Maar het snelle groeien, blijft natuurlijk hetzelfde probleem.

Ik heb een foto van een volwassen Annularis geplaatst die is gemaakt in het ATLANTA Aquarium. Ongelooflijk mooi maar het formaat kun je er ook aan aflezen. http://zeewaterforum.info/forums/showthread.php?96645-foto-s-Atlanta-Aquarium-USA&highlight=



Jan
 
Idd,
volledig mee eens....op bestelling echter steeds verkrijgbaar bij sponsors in je buurt...de tegenwoordig aangeboden exemplaren in de groothandel zijn een 5tal cm groot en nog in jeugdkleed...zelfs nakweek is al aangeboden in de USA....
De grootte van 65 cm lijkt me wat overdreven en ik denk eerder in de richting van 40-45cm....[
ik heb er eentje zitten die nu een cm of 7-8 groot is.Great personality....
grtz


Ik denk dat vraag&aanbod hier de eerste oorzaak van is. Oftewel er is weinig vraag naar deze op zich prachtige vis die één nadeel heeft: hij wordt 60 cm en dat doet hij verdraait snel. En door zijn hoogte oogt hij ook gróót!
Zijn gedrag richting lagere dieren is zeer onprettig. Hij sloopt op jonge leeftijd al meteen.

Deze kennis van zijn gedrag is gebaseerd op de tijden dat deze keizer nog regelmatig in de handel was. Alleen waren dat altijd al grotere exemplaren dus hoe zijn reefsafe gedrag getreaind zou kunnen worden als er echte jonkies zouden worden ingevoerd, weet ik niet.

Maar het snelle groeien, blijft natuurlijk hetzelfde probleem.

Ik heb een foto van een volwassen Annularis geplaatst die is gemaakt in het ATLANTA Aquarium. Ongelooflijk mooi maar het formaat kun je er ook aan aflezen. http://zeewaterforum.info/forums/showthread.php?96645-foto-s-Atlanta-Aquarium-USA&highlight=



Jan
 
Idd,
volledig mee eens....op bestelling echter steeds verkrijgbaar bij sponsors in je buurt...de tegenwoordig aangeboden exemplaren in de groothandel zijn een 5tal cm groot en nog in jeugdkleed...zelfs nakweek is al aangeboden in de USA....
De grootte van 65 cm lijkt me wat overdreven en ik denk eerder in de richting van 40-45cm....[
ik heb er eentje zitten die nu een cm of 7-8 groot is.Great personality....
grtz

Blijven ze van koralen af ik kan hem wel kwijt.:confused:
 
@stuifbol: ja die grootte is in het "eggie" maar door de vorm is het een gróte vis ook bij 45 cm. Zoals je op de foto van de URL kunt zien,echt imposant en MOOI, maar....... bedenk voor je koopt!

@ KLP : gen ervaring vanuit jong opgroei in een aquarium maar nee, het is zeker geen reefsafe soort.


Persoonlijk ben ik juist blij dat de heel grote keizersoorten niet meer standaard in de verkoop zijn, Wie ooit een volwassen Imperator als voorbeeld in het wild heeft gezien, bedenkt zich wel tweemaal voor deze vis te kopen.
Dit geldt voor veel mmer soorten zoals de Franse Keizer etc en de Xanthametapon (goed geschreven?) en Ciliaris. Deze vissen horen wat mij betreft eigenlijk niet in een prive-aquarium.

En ik durf ook toe te geven dat ook ik deze vissen heb gehad in 2 meter maar wel bijna DERTIG jaar terug. En mijn enige excuus is, wat wisten we toen?
 
Oke jan bedankt jammer mooie vis.:)
 
Bovenaan