Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

vreemd krabbetje

devinaus zei:
als je nog meer lipvisjes hebt, in mijn bakkie zullen ze niet misstaan...de rest van de vissen ook niet trouwens..
groeten
devi
Je komt maar een keer langs met Daan, ik heb nog aardig wat zitten slijmvissen zo'n 20 stuks en nog meer.
Alleen lipvisjes daar heb ik er niet meer zoveel van.
 
hey bert,
mijn oom gaat in het nieuwe jaar weer vissen(eerste week waarschijnlijk) dan zal ik vragen of hij dodemansduim mee neemt. hoe groot wil je het ongeveer hebben want we vangen stukken van 1cm maar ook van wel 30cm.

wie er nog meer wil geeft maar een seintje, ook zeeanjelieren vangen ze genoeg(groten).
 
Bert R zei:
Je komt maar een keer langs met Daan, ik heb nog aardig wat zitten slijmvissen zo'n 20 stuks en nog meer.
Alleen lipvisjes daar heb ik er niet meer zoveel van.
ik zal het met daan over hebben..
icon7.gif

groeten
devi
 
P-W zei:
hey bert,
mijn oom gaat in het nieuwe jaar weer vissen(eerste week waarschijnlijk) dan zal ik vragen of hij dodemansduim mee neemt. hoe groot wil je het ongeveer hebben want we vangen stukken van 1cm maar ook van wel 30cm.

wie er nog meer wil geeft maar een seintje, ook zeeanjelieren vangen ze genoeg(groten).
Ik wil niet meteen inhalig doen maar groote zou ik wel willen hebben. :D
 
HEBBER !!!!! nee geintje hoor.
dat komt wel in orde je krijgt wel een seintje als ik het heb.
 
Devi wilde samen met mij bij jou langskomen Bert, als je kan tenminste, we zaten te denken aan volgende week savonds ergens. Kan dan gelijk wel een stukje dodemansduim voor je meenemen als je dat leuk vindt, heb nu 3 stukken in mijn aquarium.

we gaan misschien komende week woensdag of donderdag een beetje vangen, dus als er mensen zijn die zin hebben, laat maar weten!

groeten Daan
 
hey bert is er rond deze tijd nog wat te vangen in scheveningen ?????
kabeljauwachtigen enz. en moet je er dan zijn met hoog of laagwater ???
 
Helaas is er op dit moment niet veel te vangen alleen af en toe wat kleine zeenaalden, garnaaltjes en wat mysis, die gebruik ik als voer voor mijn zeepaardjes.
Voor kleine kabeljouwachtigen zoals wijting en Steenbolkjes, die vang ik pas weer in de lente.
 
dat is niet druk.

als het lukt kom ik 8jan die kant op......als mijn oom tenminste duim vangt.
 
hallo Bert!

waar vang je precies mysis? wij zouden er ook kunnen gebruiken voor als onze haaitjes uitkomen. wij hebben horen vertellen dat er enkele plaatsen zijn waar je myssis kan vangen maar de exacte plaats weten we niet, kan jij ons mss helpen?alvast bedankt!
 
Hallo Cindy

De mysis die ik die ik de laatste weken vang die haal ik uit de scheveningse haven veel zit er niet maar op dit moment zit er genoeg voor mijn zeenaalden en zeepaardjes.
Het kan zo omslaan en dan zit er weken geen mysis in de haven, gelukkig kan ik dan bij een aquariumwinkel in Den Haag terecht,al is het geen garantie dat deze altijd mysis heeft.
Ook vang ik wel eens mysis in stellendam, maar in de winter is er meestal niet veel te vangen.
Mysis zit ook in zoet en vooral in brakwater, vaak zitten er grote wolken deze zijn dan te vangen met een grootschepnet die fijnmazig moet zijn.
Ik heb mijn jonge haaitjes atijd gevoerd met stukjes vis, inktvis en garnaaltjes.
 
Bovenaan