Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Vraag over Spijkerpoliepen verplaatsen

Marcel oosterhof

ZeewaterForum lid
Ik heb groene spijkerpoliepen in mijn bak op een losse steen, heeft inmiddels 10 koppen
Ik wil deze in zijn geheel met steen en al achter in mijn bak zetten (vrij van alles zodat hij niet uit kan breiden naar mijn reefrock)

gezien de horrorverhalen over de giftigheid van dit koraal toch voor de zekerheid een vraag

ik kan de steen met spijkerpollpen toch probleemloos verplaatsen ? Ik moet hem daarvoor wel heel even boven water tillen om hem achterin te zetten,

als ik een handschoen aan doe loop ik toch geen enkel risico met deze actie ? Of moet ik nog ergens rekening mee houden ik kan ook een mondkap en vuurwerkbril opzetten of draaf ik nu door 😀
 
Gewoon met je blote handen. Wel ff wassen daarna.

De giftige zijn die grijsbruine. Hoe feller de kleur, hoe minder gif (al zijn er hier een aantal die vast blijven houden aan de horrorverhalen )

Ik heb al jaren allerlei soorten van buttons, heb ook de toxica gehad. Nooit problemen op een enkele keer wat kopersmaak na (een symptoom van palytoxine)
Zolang je ze niet in je ogen kapotwrijft valt het allemaal wel mee.
 
Gewoon met je blote handen. Wel ff wassen daarna.

De giftige zijn die grijsbruine. Hoe feller de kleur, hoe minder gif (al zijn er hier een aantal die vast blijven houden aan de horrorverhalen )

Ik heb al jaren allerlei soorten van buttons, heb ook de toxica gehad. Nooit problemen op een enkele keer wat kopersmaak na (een symptoom van palytoxine)
Zolang je ze niet in je ogen kapotwrijft valt het allemaal wel mee.
Super bedankt duidelijk …….. volgens mij zo’n beetje de 100e keer dat je mij een goed advies geeft, dit helpt ik ga het stuk morgen even verplaatsen zonder angst 👍👍
 
Enkel mee opletten als je boven water erin zou gaan snijden om te stekken, ken iemand die in het ziekenhuis beland is ermee
In z'n vingers gesneden?

Want alleen de toxica (die grijs bruine die bekend staat als Texas Trash) is echt gevaarlijk. Alhoewel het gif in een gesloten omgeving wellicht minder is dan wanneer er een uit de natuur gehaald wordt.
 
Bovenaan