Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Vossenkop

Tanne

Tanne
Zeker afdekken voor je lipvissen gaat plaatsen. In plaats van een gele lipvis... Twee gele lipvissen? Hoe groot is deze bak precies?

OP
Aquarium 2308

Aquarium 2308

ZeewaterForum lid
Zeker afdekken voor je lipvissen gaat plaatsen. In plaats van een gele lipvis... Twee gele lipvissen? Hoe groot is deze bak precies?
1 meter bij 50 cm bij +- 30 hoog.
Ik koop alle vissen zo klein mogelijk daarna zullen ze of in de hoofd Bak gaan of koop ik een grotere stekkenbak.
2 kan inderdaad ook alleen ik dacht mischien is het beter of 2 verschillenden soorten te nemen voor het voorkomen van plaag dieren? Dus bijvoorbeeld gele lipvis en diamant lipvis. Heb expres wat meer zand erin gedaan zodat ze goed onder het zand kunnen slapen.

OP
Aquarium 2308

Aquarium 2308

ZeewaterForum lid
Bak draait ook mee op een ander aquarium dus genoeg biologisch evenwicht. Ook een over capaciteit afschuimer genomen expres

Tanne

Tanne
1 meter bij 50 cm bij +- 30 hoog.
Ik koop alle vissen zo klein mogelijk daarna zullen ze of in de hoofd Bak gaan of koop ik een grotere stekkenbak.
2 kan inderdaad ook alleen ik dacht mischien is het beter of 2 verschillenden soorten te nemen voor het voorkomen van plaag dieren? Dus bijvoorbeeld gele lipvis en diamant lipvis. Heb expres wat meer zand erin gedaan zodat ze goed onder het zand kunnen slapen.
Diamant kan ook, maar is wel een veel gevoeliger vis. Qua 'functionaliteit' biedt de diamant geen meerwaarde boven een gele.

OP
Aquarium 2308

Aquarium 2308

ZeewaterForum lid
Diamant kan ook, maar is wel een veel gevoeliger vis. Qua 'functionaliteit' biedt de diamant geen meerwaarde boven een gele.
Heb nu al een paar weken een koppel in de hoofd Bak zwemmen van de diamant lipvissen dit lijkt tot nu toe goed te gaan en hebben zich verassend goed aangepast aan de nieuwe dag/nacht cyclus. Dus 1 diamant en 1 gele zou kunnen? Nog andere tips voor lipvissen?

Bijlagen

OP
Aquarium 2308

Aquarium 2308

ZeewaterForum lid
Gisteren een gele lipvis en een zandhapper toegevoegd aan de bak. Lipvis verstopt zich tot nu toe nog. Zandhappers is al wat zand aan het happen en eet met de pot mee dus dat is tot nu toe goed nieuws. Zou liever nog wat vrij zwemmende vissen toevoegen en dan denk ik aan een diamant lipvis. En wat denken jullie van een koppeltje anemoonvisjes toevoegen? Zijn niet bang natuurlijk en zwemmen wel redlijk in de bak is mijn ervaring. Goed idee of niet?

Tanne

Tanne
Koppel anemoonvisjes is natuurlijk altijd leuk. Zelf zou ik voor een 'normaal' aquarium alleen percula of ocellaris kiezen. De rest wordt erg groot en dominant. Mooi dat het beter gaat met je vissen!

OP
Aquarium 2308

Aquarium 2308

ZeewaterForum lid
Koppel anemoonvisjes is natuurlijk altijd leuk. Zelf zou ik voor een 'normaal' aquarium alleen percula of ocellaris kiezen. De rest wordt erg groot en dominant. Mooi dat het beter gaat met je vissen!
Ja de rest is inderdaad vrij agressief lees ik vaak. Dan zal ik daar eens over na denken. Ga ook een andere lipvis nog bestellen dat zal deze worden:
En dan mischien nog een diamant lipvis.

Bijlagen

OP
Aquarium 2308

Aquarium 2308

ZeewaterForum lid
Het leek beter te gaan met de lipvis en de zandhapper erbij ze durven meer te zwemmen dan eerst maar het was nog niet ideaal. Dus vandaag de bestelde lipvis opgehaald en nog 2 andere lipvissen meegenomen ze zijn met zijn alle weg gedoken dus ik zal een foto maken zodra dat ze rond gaan zwemmen. Het gaat om deze lipvissen.

Bijlagen

Tanne

Tanne
Bodianus bimaculatus, ooit als kwartet gehad. Maar wat een etterbak de alpha is, nooit meer...
Dat is een heel heftige vis inderdaad. Niet geschikt voor een rustige bak of als combinatie met kleine vissen of garnalen. Tenzij dat voer is voor hem ;)

OP
Aquarium 2308

Aquarium 2308

ZeewaterForum lid
Dat is een heel heftige vis inderdaad. Niet geschikt voor een rustige bak of als combinatie met kleine vissen of garnalen. Tenzij dat voer is voor hem ;)
Geen idee wie daar over gaat hoor maar mischien is het handig de database eens een goede update te geven dan kun je er nog wat mee😁 niet stom bedoelt he alleen dan had ik er rekening mee kunnen houden. Gelukkig geen garnalen krabben kreeften of kleine visjes. Dokters zullen wel van zich afbijten en de vossenkop ook wel dus daar ben ik niet zo bang voor dan. Dit zijn de laatste vissen. Wel bedankt voor de waarschuwing alleen kan ik er nu niks meer mee😅.

Tanne

Tanne
Geen idee wie daar over gaat hoor maar mischien is het handig de database eens een goede update te geven dan kun je er nog wat mee😁 niet stom bedoelt he alleen dan had ik er rekening mee kunnen houden. Gelukkig geen garnalen krabben kreeften of kleine visjes. Dokters zullen wel van zich afbijten en de vossenkop ook wel dus daar ben ik niet zo bang voor dan. Dit zijn de laatste vissen. Wel bedankt voor de waarschuwing alleen kan ik er nu niks meer mee😅.
www.meerwasser-lexikon.de is een stuk beter. Ooit, toen de database zo'n 15 jaar geleden werd gestart, heb ik me er wel mee bemoeid, maar ik doe liever dingen die ik leuk vind. :ROFLMAO:

Omdat www.meerwasser-lexikon.de (en ook de Engelse vertaling www.reeflex.net) al zo goed zijn, heb ik ook nooit de behoefte gehad zoiets in boekvorm aan te bieden. Ik verwijs er in mijn boeken ook naar.

Bij twijfel hier op het forum navragen.

OP
Aquarium 2308

Aquarium 2308

ZeewaterForum lid
www.meerwasser-lexikon.de is een stuk beter. Ooit, toen de database zo'n 15 jaar geleden werd gestart, heb ik me er wel mee bemoeid, maar ik doe liever dingen die ik leuk vind. :ROFLMAO:

Omdat www.meerwasser-lexikon.de (en ook de Engelse vertaling www.reeflex.net) al zo goed zijn, heb ik ook nooit de behoefte gehad zoiets in boekvorm aan te bieden. Ik verwijs er in mijn boeken ook naar.

Bij twijfel hier op het forum navragen.
Ja dat snap ik ik zou ook doen wat ik leuk vind. Er staat helaas wel veel tegenstrijdige info in helaas. Deze site is inderdaad veel beter dankjewel voor de link. Heb het in de boekjes niet gezien denk ik😅. Wel super mooie boekjes met heel veel goede informatie. Komt er ooit nog een deel 3?

Tanne

Tanne
Deel drie. Tja. Op dit moment nog weinig inspiratie, ik heb zo ongelooflijk veel tijd, werk, geld en informatie in deel 2 gestopt... Maar, ik sluit niks uit. Bedenk wel: de boeken zijn een -uit de hand gelopen- hobbyproject naast een fulltime baan en een gezin met kleine kinderen. En zeker sinds kindje 2 is er maar weinig tijd over voor het bedenken en uitwerken van nieuwe ideeën. Maar wie weet...

OP
Aquarium 2308

Aquarium 2308

ZeewaterForum lid
Deel drie. Tja. Op dit moment nog weinig inspiratie, ik heb zo ongelooflijk veel tijd, werk, geld en informatie in deel 2 gestopt... Maar, ik sluit niks uit. Bedenk wel: de boeken zijn een -uit de hand gelopen- hobbyproject naast een fulltime baan en een gezin met kleine kinderen. En zeker sinds kindje 2 is er maar weinig tijd over voor het bedenken en uitwerken van nieuwe ideeën. Maar wie weet...
Deel 1 en 2 zijn in ieder geval heel erg leerzaam geweest voor mij en hebben heel erg geholpen met ideeën voor in mijn bakken. Voor een deel 3 zal vast ook wel veel vraag zijn. Maarja het blijft een hobby en zul je dus inderdaad ook andere dingen moeten doen in het leven en dan is natuurlijk een gezin het aller belangrijkst.

Bovenaan