Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Voorstelling 200 liter bak

jeshase

New member
Hallo allemaal,

Samen met mijn vriendin hebben wij sinds kort en zoutwateraquarium (zie foto) deze is op maat gemaakt en heeft ongeveer een capaciteit van 200 liter.
Wij zijn beide begin de 20 jaar en zijn de eerste generatie in de familie die vissen houden, met andere woorden wij hebben geen kennis van andere mensen en zoeken alles zelf op of vragen overal info in de winkels en op fora zoals deze.

Wij zijn met heel veel passie begonnen aan dit avontuur, de bak heeft 5 weken ingedraaid en is nadien getest door onze leverancier goed bevonden.
Momenteel is onze aquarium nu 4 weken aan het draaien met levende dieren, ons bestand is het volgende op dit moment:
  1. Koralen
    1. Euphyllia hammertjes
    2. Duncanopsammia
    3. Zoanthus Lord of the Rings
  2. Vissen en levende dieren
    1. Amphiprion Ocellaris 2X
    2. Mespilia Globulus
    3. Lysmata Wurdemanni
    4. Lysmata Amboinensis 2X
    5. een tiental slakjes als kuisploeg
Bij deze onze voorstelling van de zoutaquarium
 

Bijlagen

  • 20211222_202044.jpg
    20211222_202044.jpg
    181,4 KB · Weergaven: 47
Hoi
Ik zou de vorm van de rots scape iets veranderen , staat nu op diverse punten tegen of vlak tegen een ruit .
Dit wordt een ramp met schoonhouden van de ruiten .
Ook kan je proberen het iets speelser neer ze zetten / leggen is nu grotendeels een recht muurtje .
 
dankjewel voor de tip.

Deze rotsen zijn zo geïnstalleerd door onze aquariumbouwer.
Ik weet dat het proper houden niet gemakkelijk gaat zijn, maar dit zal wel lukken en indien het echt niet lukt zal ik deze wel eens verplaatsen.
 
Bovenaan