Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Voorstellen

Zweefkroket

ZeewaterForum lid
Goedemiddag allen,

Ik ben Michel, 26 jaar jong. Al enige tijd geleden een account aangemaakt, helaas tot op heden weinig tijd gehad om actief bij te dragen. Hoop hier nu verandering in te brengen. Specs van het aquarium:

Aquarium: 2000L ex. sump
Verlichting: 2x Aqua medic Ocean Light LED twin 2 x 72 w / 120 cm
Verwarming: 3x 300W
Koeling: Aqua Medic Titan 2000 + Deltec E-Flow true sine wave
Skimmer: Deltec SC2561
Bijvulsysteem: Syncra pro 5500, D-D Reverse Osmosis Unit RO150 + Silicaatfilter , 1000L tank
Stromingspompen: 2x Tunze + Multicontroller 7095
Controllers: AM PH 2001 C Controller, Sander Ozonizer Certizon C200 + Sera air 110 plus

Bezetting van het aquarium, zonder de anemonen, leders etc:

Anemoonvis x 18
Markiezinnetje x 5
Imperator keizersvis x1
Franse keizersvis x1
Gele dokter x1
Picasso doktersvis x1
Koekop doktersvis x1
Mandarijn pitvis x2
Saffieren duivels juffer x5
Blauwe trekkersvis x1
Wimpelvis x1
Juweel kardinaalbaars x5
Fluwelen juffertje x5
Neon juffer x5
Geelstaart juffer x5
Bicolor papegaaivis x1
Koningsgramma x1
Pincetvis x1
Piramide Koraalvlinder x1
Masker wimpelvis x1
Gele koffervis x1
Witborst dokter x1

Verder nog een groene slangster, poetsgarnalen, gibbesi krab en een stuk of 10 slakken, heremietkreeften en zee-egels.


Vriendelijke groet!

Mies
 
Hallo weer allemaal!

Na een erg lange periode van afwezigheid pikken we de draad weer op.

Aan het eind van 2018 is de eerder beschreven bak lek geraakt.. op een dag zat er een flinke scheur in de bodemplaat vanaf een oude doorvoer met alle gevolgen van dien.. (lees +/- 1700ltr water in de vrije val door het kantoor). Uithuilen en overnieuw beginnen dus!

Vandaag 2 weken terug is het nieuwe aquarium met grofweg dezelfde afmetingen geinstalleerd. Hieronder een paar foto's van het opbouwen. Vandaag zijn we begonnen met het vullen en opbouwen van de systemen. Hardware zal bestaan uit een volledig Apex systeem. Verder verslag hierover volgt :).

Groet!

16.jpg

19.jpg

20.jpg

21.jpg

14.jpg
 
Heel gaaf project! Misschien vergis ik me, maar staat deze bak in een bedrijfspand en was de oorspronkelijke bak opgezet door Reefbuilders.nl?
 
Heel gaaf project! Misschien vergis ik me, maar staat deze bak in een bedrijfspand en was de oorspronkelijke bak opgezet door Reefbuilders.nl?

Hoi Tanne,

Klopt als een bus, echter is de bak niet opgezet door Reefbuilders, het was meer een samenwerking met de eigenaar voor onderhoud, advies en veel koffie ;). Helaas is hij recent overleden.. de vorige bak was bijna 20jaar terug opgebouwd door een ander bedrijf, helaas is de naam mij niet bekend.
 
Bovenaan