Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Vlokkeeftje?

Door gebrek aan referentie (grootte bijvoorbeeld) is het lastig er iets van te maken.
Is dit op het droge of in het aquarium? Kan je een foto van opzij maken?

Het zou kunnen dat het een opgerolde vlokreeft is, maar het kan ook planaria zijn waarop erg is ingezoomd (of een olifant van heel erg hoog, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk...)
 
Hallo Patrick,

thanks!!
Hij is 5 mm groot, lijkt net een pissebed.
Heb er een foto en filmpje van gemaakt.
 

Bijlagen

  • C3916DC0-E687-461B-A6D6-D424488DE731.jpeg
    C3916DC0-E687-461B-A6D6-D424488DE731.jpeg
    146,8 KB · Weergaven: 27
  • 6C30CACE-9BFB-4233-9DF3-E3AE9495B4C8.jpeg
    6C30CACE-9BFB-4233-9DF3-E3AE9495B4C8.jpeg
    114,5 KB · Weergaven: 28
Bedankt voor je inzet Patrick, het is geen planaria maar ook geen vlokkreeftje, weet niet wat het is. Zoals in filmpje te zien is heeft het diertje meerdere pootjes en een oog (zwart puntje) ook zie ik er maar 1 In mijn aquarium.
 
In Google als ik zoek op plaagdieren bij zeewateraquaria. Komt geen enkel beestje tevoorschijn dat op die van mij lijkt.
 
Nou, one of a kind wil ik niet zeggen.

Zoek eens in het dagboek van MarjanH (ja, dat is een enorm ding.. of anders in de door haar gestarte topics)

Het lijkt een beetje op zo'n keverachtig ding wat bij haar de LPS aanvrat.
Was het geen zeebeertje ofzo?

Misschien is het niets, maar hou het wel goed in de gaten als je koralen slechter gaan staan..
 
Heren thanks voor de info!!

Helaas is deze h’m gepeerd ergens in de nachtkan het diertje ook niet meer vinden.
Mocht ik hem zien dan zal ik het vangen en in een bakje plaatsen en observeren.
 
Trouwens gister heb ik op Google gezocht naar plaag diertjes die voorkomen in zoutwater aquaria, dit beestje kwam dan ook niet voor. Gezocht op plaatjes.
Maar ook heb ik gezocht hier op het forum naar plaagdieren deze waren er wel maar dan gaat het vaak over één plaag.

Is hier op het forum een topic waar alle plaagdieren op staan vermeld met foto en hoe eventueel te bestrijden? Kan natuurlijk ook dat ik topic gemist heb.
 
Dat is een isopod.
De meeste zijn goed maar de versie die zich in je bek v je vissen nestelt wil je liever niet
Google maar eens je kan wel verschillen opzoeken,vooral aan de ogen dacht ik
 
Bovenaan