Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Vlies om steen heen?

Kan wel de zoanthus gaan overwoekeren dus als je de groei van de spons enigszins kunt afremmen zou ik dat zeker doen.

(En ik zou die glasanemoon even bestrijden ook)
 
Kan wel de zoanthus gaan overwoekeren dus als je de groei van de spons enigszins kunt afremmen zou ik dat zeker doen.

(En ik zou die glasanemoon even bestrijden ook)
Ja de plannen voor de glasanemoon zijn al onderweg! Zou vandaag wat bezorgd worden maar dit laat nog op zich wachten helaas. Hoe ga je een spons eigenlijk te lijf, kan er weinig over vinden? Lekker hardnekkig poetsen met mijn trouwe borstel wellicht?
 
Wanneer de spons (of zakpijp?) de steeltjes van de Zoanthus begint te benaderen, kun je inderdaad de rand ervan met een tandborstel of zo'n tandenraggertje (is net wat fijner en minder breed) daar los halen of verwijderen.
 
Ik zag naast de eerste glasanemoon ook een stukje bubbelalg op de steen zitten vandaag. Ondanks dat het vlies dan geen kwaad kon zijn die andere 2 dan toch wat minder gewenst. Heb het zekere voor het onzekere genomen en de hele steen maar uit het aquarium gehaald en weg gegooid. De steen was los verkregen met wat zoanthids uit een bepaalde LFS waar ik al mijn twijfels over had; denk dat ik daar in ieder geval nooit meer terug kom en het houd bij mijn ' vaste' LFS..
 
Bovenaan