Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Vissenfoto's op het forum

H

HeliMan

Guest
Hi,

Ik ben al tijden bezig om foto's te maken van mijn bak. Maar ik vind het veel uitdagender om de bewoners te fotograferen. Kan tijden duren voor je een beetje redelijke foto hebt.
Maar toch vond dat deze aardig gelukt was, vandaar dat ik hem op het forum zet. Ik vind het prachtvissen en zo mak als een "lammetje"

Mischien een idee om meerdere foto's van je eigen vissen op het forum te zetten???

Groetjes HM
 
hoi hoi allemaal,


en mooi plaatje bij momoo thuis in haar grote bak.

een amblyeleotris wheelery grondel in symbiose
met een pistool garnaal.
foto%20mo%20pistool%20garnaal.jpg




 
nog een, ik ben er nog niet helemaal achter hoe de camera werkt, er komen wel mooiere foto's
 
hoi hoi,


sinds gisteren in mijn bakje een Synchiropus
splendiduskon hem niet laten zitten voor die prijs, en is een pracht exemplaar.
ja ik weet het eet alleen maar kleine diertjes van de stenen!!

maar sinds vandaag eet deze dus ook gewoon diepvries artemia ;D ;D ik stond er zelf van te kijken en was er dus heel blij mee ik hoop dat hij dit blijft doen.


groetjes ray,

foto%20vissen%20manderijn%20visje.jpg
 
ik vrees dat je er niet onderuit komt om levende artemiakweekjes te geven.
deze visjes hebben echt levend voedsel nodig om te overleven...dooie artemia is meestal niet voldoende op langere termijn...
gr.
Maya
 
hoi hoi,

ja ik weet het maar er zit nog meer dan genoeg in mijn bak.
 
Hier een aardige foto van mijn schooltje Apogon leptacanthus. Het exemplaar helemaal links is een mannetje, vaak heeft hij een hele bal eitjes in zijn bek, het zijn muilbroedertjes. In de winkel zien deze visjes er saai grijs uit, maar als ze 't lekker naar hun zin hebben, is het blauw van hun oogjes heel erg mooi. Verder blijven ze lekker dicht bij elkaar, zijn ze vreedzaam en hoeven ze niet, zoals Anthias-soorten, meermaals per dag gevoerd te worden. Jammer genoeg is de foto wat flets, eigenlijk zijn de kleuren nog wat feller.

overz40.jpg
 
Hoi Tanne

Zag deze visjes laatst bij een handelaar, inderdaad live veel mooier als op foto's.

iskander
 
De film van Danny was inderdaad geweldig. Ik heb heel erg genoten, wat ik ook erg leuk vond, was dat ik een of twee plekjes herkende, omdat ik daar zelf gedoken heb!

Nu weer terug naar 't koude Nederland... Vandaag heb ik 't schooltje Apogon leptacanthus wat verder uitgebreid. Heel mooi om te zien hoe ze bij elkaar blijven.

apogon4.12.03.jpg
 
hoi hoi tanne,


het is zeker een heel mooi visje om te zien.
is dit ook echt een visje wat als schooltje bij elkaar blijf zwemmen in een aquarium of is dit maar van korte duur.

en zijn er nog andere vissen wat echt goed bij elkaar blijf zwemmen als schooltje ik zit er toch wel aan te denken om in de toekoemst een leuk schooltje ergens van aan te schaffen.


groetjes raymond,
 
Mijn ervaring met deze visjes is dat ze inderdaad ook op langere termijn dicht bij elkaar blijven. De blauwe oogjes zijn inderdaad erg mooi, er zitten ook nog een paar lichtblauwe lijntjes op de visjes, maar die zie je niet goed op de foto.

Omdat ze maar weinig voedsel nodig hebben (uiteraard wel 1 x per dag voeren!) kun je er makkelijk een groter aantal van houden. Zelf heb ik er nu 11, maar misschien ga ik er nog meer van kopen. Geregeld heb ik ook eitjes van ze, het zijn muilbroeders.

Naar mijn ervaring zijn er maar weinig vissen die zo close bij elkaar blijven op lange termijn als dit visje. Groene juffertjes houden hier snel mee op, en vermoorden elkaar op een gegeven moment gewoon. Anthiassen zijn een leuk maar moeilijk houdbaar alternatief. Zelf heb ik besloten me hier niet aan te wagen, ik kan de regelmaat van meermaal daags voeren niet opbrengen elke dag.
 
hoi hoi,

dokters genoeg in de zaal ;D ;D

aquarium%204.jpg



groetjes ray,

ps moet ze toch eens minder gaan voeren ze zijn modder vet ;D
 
Moddervet? Zo horen ze! De meeste andere dokters zijn gewoon broodmager!
 
hoi tanu,

ik weet het ze zien er heel goed uit en ja zo horen dokters te zijn was ook maar een grapje.
maar goed maak allemaal niet uit ;D ;D

groetjes raymond,
 
hoi hoi herbert,


mooi visje maar het is een Zebrasoma veliferum ;D

dit is een desjardinii
aquarium%204.jpg


foto%20aquarium%20aqua%205.jpg


foto%20vissen%20desjardinii.jpg





groetjes raymond,
 
Veel mensen maken nog steeds dezelfde 'fout', de Zebrasoma Veliferum op de foto van Herbert is te herkennen aan de gele staart.

WeZz
 
Dennis,
kan je hier wat meer over vertellen? I.v.m. die 2 koraalvlinders die je zo voert.
M.v.g,
Paul
 
Zeg maar wat je wil weten!
Bedenk wel dat deze vissen in een "afvalbak" zitten (alwaar ze steen met plagen weer mooi op poetsen) en NIET in een rifbak, de rostratus is naar mijn mening zeer reefsave (enkel niet bij kokerwormen) maar de vlinder is beslist niet reefsave maar weet goed raad met deelanemoontjes.

Deze vissen krijgen dagelijks OF mysis OF artemia (beide diepvries)
 
Zit voor de toekomst aan een aparte vissenbak(circa 1200liter) en een aparte rifbak (stukken kleiner dan wat ik nu heb, circa 250liter) te denken. Wil daar toch eens wat koraalvlinders in. Zijn ze nog wel 'reefsave' met grote leders, softleders en bijv. spijkerpoliepen?
M.v.g.,
Paul
 
Bovenaan