Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Vis vangen

DennisAmber

ZeewaterForum lid
Iemand nog tips om een vis uit te vangen?

Visval werkt niet, tis een grote rode anemoonvis. Kan niet met een hand de bak in want dan word ik gebeten tot bloedens toe. Ben al weken aan het proberen maar lukt gewoon niet. Ook niet met voeren etc.

Heb heel veel steen erin dus kan overal in duiken.

Er lijkt niks anders op te zitten dan de hele bak afbreken en opnieuw in te richten:(

Patrick_NL

ZOAddict
Iemand nog tips om een vis uit te vangen?

Visval werkt niet, tis een grote rode anemoonvis. Kan niet met een hand de bak in want dan word ik gebeten tot bloedens toe. Ben al weken aan het proberen maar lukt gewoon niet. Ook niet met voeren etc.

Heb heel veel steen erin dus kan overal in duiken.

Er lijkt niks anders op te zitten dan de hele bak afbreken en opnieuw in te richten:(
Je kan het proberen met een heel klein haakje, dun vislijntje en wat lekkers.. Maar wel oppassen dat de andere vissen er niet eerst bij zijn.
Ik had hetzelfde met een dwergkeizer.. Heel de bak af moeten breken, al het water eruit, vis oprapen en opnieuw opbouwen..

OP
DennisAmber

DennisAmber

ZeewaterForum lid
Ja ben bang dat ik hetzelfde moet gaan doen. Heb me morgen al een dagje er voor uitgepland.
Belachelijk eigelijk, om 1 vis eruit te krijgen.

Doe zelf op karper vissen dus had idd ook al met mijn kleinste haakje geprobeerd maar dan schiet de rest er als een speer op af, was niet erg succesvol haha

Ik laat het liefst alles zo veel mogelijk met rust dus afbreken doe ik niet graag

Cyrille

ZeewaterForum lid
Ja ben bang dat ik hetzelfde moet gaan doen. Heb me morgen al een dagje er voor uitgepland.
Belachelijk eigelijk, om 1 vis eruit te krijgen.

Doe zelf op karper vissen dus had idd ook al met mijn kleinste haakje geprobeerd maar dan schiet de rest er als een speer op af, was niet erg succesvol haha

Ik laat het liefst alles zo veel mogelijk met rust dus afbreken doe ik niet graag
Mss een idee om een transparante buis te pakken, daarin je vislijntje met haakje met wat lekkers eraan en op het moment dat de anemoon in de buurt is haakje laten zakken in de hoop dat hij bijt

JelleBijker

Nieuwsgierig aagje
Mss een idee om een transparante buis te pakken, daarin je vislijntje met haakje met wat lekkers eraan en op het moment dat de anemoon in de buurt is haakje laten zakken in de hoop dat hij bijt
dat is een slim idee!

misschien nog beter met een niet transparante buis. Bijvoorbeeld een standaard pvc elektra buisje. Haakje met aasje erin hangen enpas vlak voor zijn neus eruit laten komen... alleen hopen dat ie niet te bang is voor t buisje

Cyrille

ZeewaterForum lid
dat is een slim idee!

misschien nog beter met een niet transparante buis. Bijvoorbeeld een standaard pvc elektra buisje. Haakje met aasje erin hangen enpas vlak voor zijn neus eruit laten komen... alleen hopen dat ie niet te bang is voor t buisje
Een houder met zuignappen pakken die ook voor de staafverwaming is. Buis in de bak hangen zodat de vissen kunnen wennen aan de aanwezigheid. Paar uur of dagen later draadje met haakje erin en vanuit de stoel je vis vangen.

RoelH

ZeewaterForum lid
Heb je het al eens geprobeerd met de verlichting uit te vangen?

Jan-Willem

ZeewaterForum gebruiker
Heb je het al eens geprobeerd met de verlichting uit te vangen?
Precies dat. Als de anemoonvis snachts op een plek zit waar je bij kan met een netje, werkt dat best goed... je hebt maar één kans, maar hoewel ze dan op hun plek een beetje heen en weer zwemmen, lijken anemoonvissen ‘s nachts niet echt te zien of zo.

Macphisto

ZeewaterForum gebruiker
ik heb die van mij wel eens gevangen door de steen met anemoon eruit te pakken, de visjes bleven er gewoon in.

OP
DennisAmber

DennisAmber

ZeewaterForum lid
Via de nacht manier heb ik het vrouwtje zo kunnen uitvangen. Maar sinds toen is het mannetje getraumatiseerd door netjes dus zelfs snachts als ie idd "slaapt" in de anemoon gaan ie er vandoor.

Hij is me altijd een stapje voor haha.

Ik ga die buis methode met vishaakje proberen, lijkt me zeker een goeie! Hardstikke bedankt allemaal voor de tips!

Cyrille

ZeewaterForum lid
Via de nacht manier heb ik het vrouwtje zo kunnen uitvangen. Maar sinds toen is het mannetje getraumatiseerd door netjes dus zelfs snachts als ie idd "slaapt" in de anemoon gaan ie er vandoor.

Hij is me altijd een stapje voor haha.

Ik ga die buis methode met vishaakje proberen, lijkt me zeker een goeie! Hardstikke bedankt allemaal voor de tips!
Je kunt mss ook de voederpipet gebruiken. Weet niet hoe ze daar normaal op reageren. Anders daar draadje en haakje in

OP
DennisAmber

DennisAmber

ZeewaterForum lid
De buis was geen succes. Vanochtend de knoop doorgehakt en de bak beginnen leeg te maken. Is een dagtaak ivm het vele steen. Heb de vis eindelijk gevangen.

Gelijk maar een nieuwe inrichting geven. Kan alleen niks meer doen, komt een enorme stofrook onder het steen die niet meer weggaat. Zie totaal niks meer. Lijkt meer een bak melk nu :(

Macphisto

ZeewaterForum gebruiker
Heb je filterwatten? Wikkel deze dan om de stromingspompen, je zult zien dat het dan supersnel helder wordt.

OP
DennisAmber

DennisAmber

ZeewaterForum lid
Ik hang er denk k een nacht een flinke filter in want het is echt bizar smerig wat er onder de zandlaag uitkwam.

Het is niet meer leuk, heb het niet af kunnen maksn omdat ik niks meer zag ook na een uur wachfen niet. En alles stond al paar uur uit. Heb alle stenen en koralen er weer in gekegeld en aangezet. Morgen maar weer verder. En dat om 1 vis te eruit te halen.

Mik3ymike

New member
wat je ook kan proberen . levend voor in een netje stopen en dan je visnet erin hangen komen ze vaak op af (je heb maar 1 kans vaak )

OP
DennisAmber

DennisAmber

ZeewaterForum lid
Als het zo makkelijk was had ik het topic niet hoeven maken haha @Mik3ymike

Heb de bak volledig leeggemaakt en vis kunnen vangen. Veel levend steen over, zie ook mijn advertentie voor de geintereseerden.

Bovenaan