Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Vibrant reef en flap

Jack R

Katwijk aan Zee
Goeiemiddag ,
Ik heb diverse filmpjes gezien en recensies gelezen over de goeie resultaten die behaald worden met vibrant reef.
Nergens zie ik echter of dit middel ook tegen flap helpt.
Niet dat de flap bij mij zwaar aanwezig is maar ik zie hier en daar kleine plekken de kop er mee opsteken.
Preventief zou ik vibrant reef dus willen toevoegen.
Heeft er al iemand ervaring mee in combinatie met flap?
Grtz jack
 
Goeiemiddag ,
Ik heb diverse filmpjes gezien en recensies gelezen over de goeie resultaten die behaald worden met vibrant reef.
Nergens zie ik echter of dit middel ook tegen flap helpt.
Niet dat de flap bij mij zwaar aanwezig is maar ik zie hier en daar kleine plekken de kop er mee opsteken.
Preventief zou ik vibrant reef dus willen toevoegen.
Heeft er al iemand ervaring mee in combinatie met flap?
Grtz jack
Ik gebruik vibrant een maand of twee wekelijks je ziet je bak elke week schoner worden zelfs een paar plekjes flap die eigenlijk weer verdwijnen door continu fibrant,gebruiken .
Afschuimer draait als een tierelier dus heb de tweede fles al staan .
Wil niet zeggen dat je je waardes kunt verwaarlozen .
Maar een topprodukt dat wel
 
Lijkt mij ook te werken tegen flap , wat je volgens mij nl doet is het toevoegen van extra bacteriën waardoor je de balans weer herstelt en de flap verdrongen word.
 
Toch maar een flesje besteld , hier en daar komt er toch een beetje flap opzetten.
Ik ben benieuwd of dit wondermiddel echt werkt....
Keep you posted .
 
Ik heb in het begin wekelijks gedoseerd en nu tweewekelijks. Bak knapt zienderogen op.. Bruine alg op de achterwand neemf af, zand is schoner en geen zichtbare nadelige gevolgen voor koraal en vissen. Ik blijf het in ieder geval gebruiken.
 
Ik heb in het begin wekelijks gedoseerd en nu tweewekelijks. Bak knapt zienderogen op.. Bruine alg op de achterwand neemf af, zand is schoner en geen zichtbare nadelige gevolgen voor koraal en vissen. Ik blijf het in ieder geval gebruiken.

En wat doet je PO4 en NO3?
 
Ik heb nu mijn eerst keer gedoseerd en was vergeten de po4 verwijderaar te verwijderen 🤔de ironie...🤪.
Hierdoor is de po4 gekelderd waardoor de euphielia een beetje instaat... maar ik ben ook wel benieuwd naar
 
Nee, als de aanslag afneemt daalt een van de twee of allebei.
Lijkt mij dat als de algen verdwijnen die het surplus aan fosfaat niet meer kunnen opnemen.
Dan zou 't toch moeten stijgen
 
Fosfaat zit rond 0,08 en Nitraat is 5.
 
 
Daar zal denk ik wat anders aan de hand zijn gezien al de positieve berichten . (Ook op dit forum)
Ik heb afgelopen woensdag vibrant gedoseerd in m'n eigen bakje en merk gelukkig niets wat lijkt op sps sterfte..
Ik heb het ecter gedoseerd om flap weg te werken en daar merk ik nog niets van , het is ook nog erg vroeg om te zeggen of het middel daar tegen werkt natuurlijk.
160300886853367780969.jpg
 
Daar zal denk ik wat anders aan de hand zijn gezien al de positieve berichten . (Ook op dit forum)
Ik heb afgelopen woensdag vibrant gedoseerd in m'n eigen bakje en merk gelukkig niets wat lijkt op sps sterfte..
Ik heb het ecter gedoseerd om flap weg te werken en daar merk ik nog niets van , het is ook nog erg vroeg om te zeggen of het middel daar tegen werkt natuurlijk.
Bekijk bijlage 542657
Hoi Jack,

Ik heb het ook uitgeprobeerd. Vanaf de eerste dosering merkte ik iets aan mijn bak wat niet positief was, maar ik kon er geen vinger opleggen.
Uiteindelijk 3 maal gedoseerd in een periode van 6 weken (juli tot eind augustus), maar de koralen reageerden uiteindelijk negatief. Het zal wel een combinatie zijn geweest van factoren in mijn bak, metalen???
Maar hier ligt het spul inmiddels in de kliko.
Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
 
Zelf nu ook wat flap en op de beschrijving dan twee x per week doseren dit gedaan en de flap remt af dus gaat goed zelf gemengd rif en geen enkele negatieve dingen alles staat er tip top bij de Buttons groeien de bak uit en de sps en lps staat goed .
Tweede fles binnen gehad vibrant blijft erin bij als alles weer top is 1x om de 2 weken preventief
 
Ben benieuwd naar je ervaring na een aantal weken? Ik heb hier en daar ook wat flap wat ik hiermee zou willen bestrijden.
 
Betreft de prijs, ik viel bijna van m'n stoel.
Meteen naar ebay.com, en zoals met heel veel producten in de VS de helft v.d. prijs.
Belastingen?

Is er wetenschappelijk aangetoond dat dit product hetgeen doet dat beweerd word?
Wat vaak succesvol (voor t bedrijf) is, is een hoge prijs, want dan zal het wel werken.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan