MarjanH
it's a way of life...
Hoe komt het dat de beschrijving die ik bij sommige vissen in de database na lees, soms (erg) afwijken van bijvoorbeeld de boeken van Arno K of sites op internet? (volgorde database/Arno K/diverse sites, kan natuurlijk op elke manier gezien worden qua vergelijking wat met wat)
Ik weet dat zijn naam niet genoemd mag worden hier, maar ik hechtte nogal veel waarde aan de beschrijving die in het vissendeel staan van die serie van Arno K.
Nu kijk ik enkele vissen die ik wilde aanschaffen na in de database en daar staat ineens een heel andere omschrijving van het karakter/houdbaarheid.
Als meest opvallende voorbeeld wil ik de centropyge bicolor hierbij noemen:
-volgens de database niet aanschaffen met vermelding van diverse redenen, maar vooral dat hij niet langer dan 2 jaar en vaak zelfs eerder zal overlijden in een aquarium.
-volgens A. K. wel houdbaar en gevallen bekend van 13 jaar qua leeftijd in aquaria.
-volgens internetsites een beetje de vergulde middenweg eigenlijk.
Dat is lastig hoor vind ik.
Ik weet dat zijn naam niet genoemd mag worden hier, maar ik hechtte nogal veel waarde aan de beschrijving die in het vissendeel staan van die serie van Arno K.
Nu kijk ik enkele vissen die ik wilde aanschaffen na in de database en daar staat ineens een heel andere omschrijving van het karakter/houdbaarheid.
Als meest opvallende voorbeeld wil ik de centropyge bicolor hierbij noemen:
-volgens de database niet aanschaffen met vermelding van diverse redenen, maar vooral dat hij niet langer dan 2 jaar en vaak zelfs eerder zal overlijden in een aquarium.
-volgens A. K. wel houdbaar en gevallen bekend van 13 jaar qua leeftijd in aquaria.
-volgens internetsites een beetje de vergulde middenweg eigenlijk.
Dat is lastig hoor vind ik.