Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Gelderland verkoop Alkatronic en Dosetronic

Niels V

ZeewaterForum lid
Hoi,

Bij deze bied ik mijn Alkatronic en Dosetronic te koop aan. Beiden apparaten zijn door mij zelf aangekocht op 26 januari van dit jaar (de aankoopbon is natuurlijk aanwezig). De apparaten zijn geheel werkende te zien aangezien ik deze blijf gebruiken tot iemand ze op komt halen. Verkoop heeft geen haast. Ik heb de 4 liter geconcentreerde Alkatronic Reagent gekocht, daarvan is nog 3/4 niet gebruikt, genoeg voor nog zo’n 15 liter aan reagentia. Deze mag je bij overnamen zo meenemen. Ik woon in Gelderland dicht bij Zaltbommel. Aankoopprijs was €1837,95 deze mogen samen weg voor €1200,- geen losse verkoop. Weg is weg.

Vriendelijke groet,
Niels

Bijlagen

• 1.JPG
    1.JPG
    37,7 KB · Weergaven: 73
  • 2.JPG
    2.JPG
    50,8 KB · Weergaven: 73
  • 3.JPG
    3.JPG
    38,9 KB · Weergaven: 78
  • 4.png
    4.png
    212 KB · Weergaven: 75
  • 5.jpg
    5.jpg
    63,2 KB · Weergaven: 72
  • 6.jpg
    6.jpg
    57,5 KB · Weergaven: 72

jos van dijk

ZeewaterForum lid
Hoi,

Bij deze bied ik mijn Alkatronic en Dosetronic te koop aan. Beiden apparaten zijn door mij zelf aangekocht op 26 januari van dit jaar (de aankoopbon is natuurlijk aanwezig). De apparaten zijn geheel werkende te zien aangezien ik deze blijf gebruiken tot iemand ze op komt halen. Verkoop heeft geen haast. Ik heb de 4 liter geconcentreerde Alkatronic Reagent gekocht, daarvan is nog 3/4 niet gebruikt, genoeg voor nog zo’n 15 liter aan reagentia. Deze mag je bij overnamen zo meenemen. Ik woon in Gelderland dicht bij Zaltbommel. Aankoopprijs was €1837,95 deze mogen samen weg voor €1200,- geen losse verkoop. Weg is weg.

Vriendelijke groet,
Niels
waarom doe je het weg bevalt het niet

OP
Niels V

Niels V

ZeewaterForum lid
Hoi hoi, prima vraag! Dacht dat het er niet zo toe deed maar kreeg hem van meer mensen dus zie hieronder.

Allereerst, ik heb de Alkatronic en Dosetronic ongeveer drie maanden geleden gekocht, gewoon bij een Nederlandse dierenwinkel waarvan de bon aanwezig is (ik kreeg wat vragen over de garantie vandaar.) Als je in de toekomstige problemen zou hebben kun je dus gewoon met de bon langs die fysieke winkel met je apparaat.

Waarom ik overweeg de Alkatronic en Dosetronic weg te doen:

Ik heb eerlijk gezegd best lang getwijfeld tussen de Trident van Neptunes en de Alkatronic van Focustronic. Wat me over heeft gehaald om voor de Alkatronic te kiezen zijn allereerst de kosten van de reagentia. Die zijn voor de Alkatronic erg laag (als je de geconcentreerde reagentia van 4 liter verdunt krijg je 20 liter (!) reagentia. Daarvoor kun je de machine iedere 2 uur een test laten doen voor bijna nop. Voor de Trident betaal je iedere twee maanden 60 euro voor de reagentia en dan kun je echt maar vier keer per dag je KH test doen. Daarnaast heeft de Focustronic Dosetronic 5 doseerkoppen en de Neptune Dos maar 2 en kun je de Dosetronic ook nog ooit aansluiten op een Mastertronic als je dat zou willen.

Wat me nu een beetje tegenvalt aan de Alkatronic is persoonlijk en kan voor iemand anders geen probleem zijn. Ik heb ook wel het gevoel dat ik van een mug een olifant maak, daar komt ie:

Ik gebruik voor mijn aquarium het ecosysteem van Neptunes Systems; ik heb de stopcontacten de sensoren, de stromingspompjes, de vlotters enz. Als ik iets wil veranderen aan mijn doseerschema, dan ga ik naar de app van Focustronic en als ik een pomp uit wil zetten dan ga ik naar de app van Neptunes. Nu ik de Alkatronic en Dosetronic een tijdje heb merk ik dat ik het meer gedoe vind om steeds te wisselen tussen de twee app’s dan ik me vooraf had bedacht. Het tweede punt wat me wat tegenvalt is de update. Die moet je bij de Alkatronic en Dosetronic doen met een Microsoft programma. Ik heb geen Microsoft computer, alleen een Apple dus voor mij is het best een gedoe om iemand te zoeken met een Microsoft computer om mijn aquarium computer te updaten. Tuurlijk je kunt Windows ook op je Apple computer zetten (geen idee hoe dat moet, dus dat zie ik niet zitten). Dan als laatste; ik ben helemaal niet zo technisch. Het lukt mij prima om zelf een doseerschema te maken maar vraag me niet hoe al die automatische doseerschema’s werken want daar kom ik gewoon niet uit. Als je Focustronic mailt reageren ze trouwens super snel en zijn ze erg behulpzaam.

Dus heb ik besloten om alsnog de wissel te maken. De Trident en de Dos en een pakketje reagentia kosten me samen €1200,- Dus daarvoor wil ik mijn Alkatronic en Dosetronic wel verkopen. Dat ik er netto bij in ga omdat de Alkatronic en Dosetronic me €600,- meer hebben gekost neem ik dan maar voor wat het is. Apparaat is hier bij mij thuis gewoon werkend zien te zien aangezien ik hem tot die tijd gewoon gebruik, verkoop heeft geen haast. De doos van de apparaten heb ik bij het oud papier gedaan dus die moet je missen, verder alles aanwezig.

Groetjes Niels

Bovenaan