Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Van het begin tot ......

OP
OP
Frank1977

Frank1977

ZeewaterForum lid
Ik Probeer zoveel mogelijk dingen voor te bereiden voor HET moment , in de houten platen wordt er een doorvoer naar buiten gemaakt zodat er constant aanvoer/ afvoer van verse lucht is . Doordat het meubel tot aan het plafond komt verwacht ik dat de ontluchting belemmerd wordt. In eerste instantie wilde ik eerst gaten in de buitenmuur boren , maar achteraf toch maar besloten om het raam te verwijderen zodat ooit in de toekomst de schade aan het huis gewoon te herstellen is in plaats van dat er gaten in mijn buitenmuur zitten .Zit alleen nog te twijfelen of ik 1 of 2 gaten maak om de boel te ontluchten . Heeft iemand daar ervaring mee ?? Het lijkt mij dat je met 2 gaten een betere circulatie krijgt , als je tenminste 1 gat met een pvc leiding naar de andere kant van het aquarium brengt , dan denk
Ik dat je een mooie aan en afvoer creeert , maar goed 1 gat zou fijner zijn qua wegwerken hiervan

dekopstuk

Jack Ravensbergen
Waarschijnlijk werken 2 gaten minder goed om je vochtige lucht af te voeren dan 1 gat.
Ik denk dat je een luchtstroom tussen die 2 gaten krijgt en dat er in de rest van je ruimte de lucht dan blijft hangen.
Beter is denk ik een gat met rooster maken aan de voorkant / zijkant van de bak binnen in huis aan de tegenovergestelde kant van de afvoer (zo ver mogelijk uit elkaar)
Op die manier creรซer je een luchtstroom door je hele bak.
Grtz Jack

zeefanaat

Senior Forumlid
Vervelend is dat als je geen ruimte meer voor je vissen en koralen hebt. Zit er idd niets anders op dan groter te gaan.

Casto

ZeewaterForum lid
mooi hoor! Dat gaat een plaatje worden vermoed ik.
Ik zit pas aan mijn 1e bak van 1.20m maar als ik dit zo zie begint het allemaal wel al te kriebelen langzaam te beginnen met de "grote" bak.
die zal met jou bak vergeleken nog steeds klein zijn maar hoop in het nieuwe jaar te starten met de bouw van een 2meter bak.

succes ik volg!

OP
OP
Frank1977

Frank1977

ZeewaterForum lid
mooi hoor! Dat gaat een plaatje worden vermoed ik.
Ik zit pas aan mijn 1e bak van 1.20m maar als ik dit zo zie begint het allemaal wel al te kriebelen langzaam te beginnen met de "grote" bak.
die zal met jou bak vergeleken nog steeds klein zijn maar hoop in het nieuwe jaar te starten met de bouw van een 2meter bak.

succes ik volg!
Klein groot hoog laag , van elke bak kun je eigenlijk wel genieten , en dat moet ieder ook zeker doen . Voor mij is dit een lang gekoesterde wens , die uit gaat komen , en dat wil ik een beetje delen met jullie , maar deel ook jullie bakken , geregeld leer ik van jullie en zo hoop ik dat er ook van mij kunnen leren . Als we er maar plezier in hebben dat is het belangrijkste

Bovenaan