Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Van het begin tot ......

OP
Frank1977

Frank1977

ZeewaterForum lid
Haah die kunnen de hele dag rondjes zwemmen zonder elkaar 1 x tegen te komen?

Zijn de visjes familie Van elkaar dat je weet? De tekening die ze hebben lijkt wel echt veel op elkaar. Gave kleur combinatie ?
Zijn verkocht als koppeltje , maar goed wie weet zijn het broer en zus ??
Ze zwemmen in ieder geval de hele dag gebroederlijk bij elkaar in de buurt , dus misschien wel 2 broers ?
Ik ga er toch niet mee kweken , dus vindt alles best als ze maar het naar hun zin hebben en gezond blijven
Deze week wat ander gezelschap erbij , zodat de waardes wat omhoog gaan , nitraat en phospaat bijna niet meetbaar , dus er moet wel
Wat vervuiling in de bak komen

CVS

Junior Lid
Anemoonvissen kunnen van slacht veranderen. De grootste gaat het vrouwtje worden.

Is het niet wat snel om er al vissen in te doen?

OP
Frank1977

Frank1977

ZeewaterForum lid
Anemoonvissen kunnen van slacht veranderen. De grootste gaat het vrouwtje worden.

Is het niet wat snel om er al vissen in te doen?
Alle waardes zijn in orde
Heb een algengroei gehad en die is nagenoeg verdwenen
Welke piek zou ik nu moeten krijgen dan ?
Nitraat nagenoeg 0 phospaat minimaal
Dus de bak moet voeding krijgen , en die geef ik in de vorm van een paar vissen toevoegen .
Een ander zal misschien wel dsr/ Triton / Red Sea toe voegen ( ieder zijn keuze) . Ik voeg vissen toe en doe gewoon wekelijks een waterwissel .

CVS

Junior Lid
Geen idee Frank was een vraag omdat ik overal lees dat je de eerste twee maanden vooral niks moet doen aan een zeebak.

OP
Frank1977

Frank1977

ZeewaterForum lid
Geen idee Frank was een vraag omdat ik overal lees dat je de eerste twee maanden vooral niks moet doen aan een zeebak.
Ligt echt aan zoveel punten ,
Waterwaardes/ waterhoeveelheid/ kwaliteit van je steen / etc /etc , mijn vorig aquarium begon ik na 2 weken met vis , nooit iets schokkends verkeerd gegaan .
Ik vindt zoizo in het begin blijven meten , probeer te begrijpen wat je bak doet als je dingen toevoegt of verandert , als je daar een beetje grip op krijgt kun je best wel wat proberen . Maar van de 100 mensen , 100 meningen
Ik ben ook van mening dat 2 anemoonvisjes minder indruk op mijn bak maken dan op een bak van 60 liter , bij mij zijn de schommelingen minder groot , maar weer moeilijker om te corrigeren

Gister even een bakkie gedaan en de vordering van de bak bekeken.

Gaat goed Frank. Gaat echt een topper worden.

Paar eerste koraaltjes erin en kom de eerste vissen maar weer terug halen aanstaand weekend ;).

grt. Mark

OP
Frank1977

Frank1977

ZeewaterForum lid
Gister even een bakkie gedaan en de vordering van de bak bekeken.

Gaat goed Frank. Gaat echt een topper worden.

Paar eerste koraaltjes erin en kom de eerste vissen maar weer terug halen aanstaand weekend ;).

grt. Mark
Was weer gezellig mark,
Ik kom zde vissen zeker ophalen , en wat betreft een mooie bak krijgen , met een meekijkend oog moet het zeker wel lukken ? ????

OP
Frank1977

Frank1977

ZeewaterForum lid
489F7E3C-E2D5-4994-BC9A-94544D8736E9.jpegA2893D95-EAE2-4AB5-82A7-8936930CFFA9.jpeg404A604A-51B1-4A35-A329-7216244D822B.jpeg

OP
Frank1977

Frank1977

ZeewaterForum lid
image.jpg

OP
Frank1977

Frank1977

ZeewaterForum lid
Vandaag ,

OP
Frank1977

Frank1977

ZeewaterForum lid
vandaag is mark van Coral en Fragshop op zoek gegaan naar een paar vissen van mijn wenslijstje . Is je erg goed gelukt mark ?? vissen zijn supermooi

OP
Frank1977

Frank1977

ZeewaterForum lid
Ook nog een Pygoplytus diacantus maar die is nog beetje schuw

OP
Frank1977

Frank1977

ZeewaterForum lid
E840DB6B-D647-4E82-B106-1979A19A5D31.jpegD1C0491F-BA82-454E-A096-A9A276D2A889.jpeg

OP
Frank1977

Frank1977

ZeewaterForum lid
Mooi hoor!

Die tweede foto, die donkerblauwe dokter met die helgele lijn langs zn vin.... wat is dat er voor eentje?
Die vind ik errug mooi!
Dat is een acanthurus japonicus
Vindt ik zelf ook super mooi , ook erg scherp getekend

Bovenaan