Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Van het begin tot ......

OP
OP
Frank1977

Frank1977

ZeewaterForum lid
Hulptroepen zijn gearriveerd , zag toch lichtelijk zweetdruppels bij de slakken , toen ze zagen wat ze te doen stond
Waardes zien er ook goed uit
Nitriet 0
Nitraat 10
Phospaat 0,15

OP
OP
Frank1977

Frank1977

ZeewaterForum lid
Wahahaha. Ze kunnen aardig een feest gaan bouwen in je bak de komende tijd.
Pfff komende tijd klinkt zo lang ?? , ik ga me best doen om geduldig te wachten?
Moet ook nog wel het nodige aansluiten oa. Het apexsysteem,uv lamp
daar heb ik bewust mee gewacht om niet alles in 1x op me af te laten komen.
dus daar heb ik dan komende periode tijd voor omdaar bekend mee te raken.
Ook moet de retour leiding iets verlegd worden om een betere stroming in het linker gedeelte van de bak te krijgen .
daarnaast komen nog 2 stromingspompen erbij om rechts alles van voldoende stroming te voorzien.
Dus we hebben nog wel wat dingen wat aangepakt moet worden .
Maar gaat allemaal goed komen

JelleBijker

Nieuwsgierig aagje
Hey Frank,

dat is een flinke partij slakken!
maar goed.... ook een flinke partij werk voor ze :eek:

wat zijn die gestreepte slakken voor soort?

groet
Jelle

p.s. nog meer werk voor jou... je onderschrift aanpassen ;)

OP
OP
Frank1977

Frank1977

ZeewaterForum lid
Hey Frank,

dat is een flinke partij slakken!
maar goed.... ook een flinke partij werk voor ze :eek:

wat zijn die gestreepte slakken voor soort?

groet
Jelle

p.s. nog meer werk voor jou... je onderschrift aanpassen ;)
Pfff kan het onderschrift niet vinden , al een paar x naar lopen zoeken ?☺️

OP
OP
Frank1977

Frank1977

ZeewaterForum lid
En wat betreft slakken
De gestreepte slak is een pusiostoma mendicaria oftewel bijenslak , schijnen ook wel goed hun werk te doen , maar zijn nog erg klein , hoop dat ze stuk groter worden want vindt hun tekening erg mooi
Qua aantallen valt het nog wel mee , ikzelf denk dat er nog wel een paar bij moeten

Ik Heb nu
10 van die bijenslakken
30 Mexicaanse
En nog 50 hele kleine slakjes die ik mocht ophalen bij een hele aardige mede hobbyist ?
Weet niet wat de richtlijnen hierbij zijn dus moet ff aankijken of het beetje effect heeft

Erikerik

ZeewaterForum lid
En wat betreft slakken
De gestreepte slak is een pusiostoma mendicaria oftewel bijenslak , schijnen ook wel goed hun werk te doen , maar zijn nog erg klein , hoop dat ze stuk groter worden want vindt hun tekening erg mooi
Qua aantallen valt het nog wel mee , ikzelf denk dat er nog wel een paar bij moeten

Ik Heb nu
10 van die bijenslakken
30 Mexicaanse
En nog 50 hele kleine slakjes die ik mocht ophalen bij een hele aardige mede hobbyist ?
Weet niet wat de richtlijnen hierbij zijn dus moet ff aankijken of het beetje effect heeft
Geen probleem frank die 50 slakken, ze kunnen nu lekker dagen kruipen zonder een herkenbaar stukje steen tegen te komen ?. Ik heb geen idee welk soort het is, ze zijn toendertijd met me steen mee gekomen. Ze kunnen nog wel een stukje groeien hoor ??.

Let wel op het zijn niet de slimste, als ze op hun rug liggen dan blijven ze daar tot iemand ze omdraait. Ik hoop dat ze bij jou ook zo grote kolonie word als bij mij!

Succes met de opstart en bedankt voor de tulpjes ?.

Erik en Mariska

OP
OP
Frank1977

Frank1977

ZeewaterForum lid
Geen probleem frank die 50 slakken, ze kunnen nu lekker dagen kruipen zonder een herkenbaar stukje steen tegen te komen ?. Ik heb geen idee welk soort het is, ze zijn toendertijd met me steen mee gekomen. Ze kunnen nog wel een stukje groeien hoor ??.

Let wel op het zijn niet de slimste, als ze op hun rug liggen dan blijven ze daar tot iemand ze omdraait. Ik hoop dat ze bij jou ook zo grote kolonie word als bij mij!

Succes met de opstart en bedankt voor de tulpjes ?.

Erik en Mariska
Ahh jij bent de gulle gever ??
Super bedankt voor de slakken , maar geen last van dat ze niet wegkruipen hoor . Alle slakken op 1 plek gegooid en vandaag zijn ze allemaal aan de wandel gegaan ???
Hopen dat ze snel vermeerderen , want er is zat te doen voor ze lol

Alexander_

ZeewaterForum lid
Dag Frank, mooi om jouw opstart ook te volgen, belooft wat moois te worden!

Wat ik me afvroeg, heb je de lichtintensiteit nog aangepast om toch wat minder last van de algenaangroei te hebben? Of een koolstofbron om nitraat en fosfaat in deze fase 0 te houden? (zoals Glenn volgens mij aanraadt bij de dsr procedure?)

OP
OP
Frank1977

Frank1977

ZeewaterForum lid
Dag Frank, mooi om jouw opstart ook te volgen, belooft wat moois te worden!

Wat ik me afvroeg, heb je de lichtintensiteit nog aangepast om toch wat minder last van de algenaangroei te hebben? Of een koolstofbron om nitraat en fosfaat in deze fase 0 te houden? (zoals Glenn volgens mij aanraadt bij de dsr procedure?)
Ik draai het normale verlichtingsschema , over alles valt iets te zeggen
Er zijn voorstanders van weinig en van veel
Licht . Ik geloof in het feit van zo snel mogelijk in normale omstandigheden draaien , en de bijbehorende drempels nemen .
Als je met weinig licht opstart krijg je toch ook weer de fase dat je je verlichting opvoert . Ik zit nu al op het normale schema en zie na een week
Al dat algenexplosie vermindert is dus gaat bij mij echt naar tevredenheid
Ik gebruik een phospaat verminderaar van ams en dat gaat super , ik had de eerste week phospaat van 0,50 en nu alweer 0,10
nitraat is nog niet boven de 10 uit geweest , eergisteren zijn er slakken ingegaan en vandaag 4 poetsgarnalen , kijken hoe hun het allemaal doen

Bovenaan