Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Uitdrogen kitranden

maikel19

ZeewaterForum gebruiker
Hi mensen,

Ik heb op het moment een aquarium op het oog, welke ik wil gaan gebruiken in mijn eigen huis over +/- een jaar.
Is het verstandig om dan nu zo'n bak te kopen en dan te stallen op zolder? Of is het nog steeds zo dat kitranden uit kunnen drogen?

En hoe is anders de beste manier om zo'n bak te stallen?

Het gaat om een Red Sea Reefer bak.

Gr,

Maikel

je kan er altijd water in doen kan het niet uitdrogen.

Ik geloof niet dat siliconekit uitdroogd, dit is meer een verhaal van 60 jaar geleden toen er nog bakken gebouwd werden met stalenframes en stopverf.,

Insmeren met vaseline?
dat is ook een goeie scheelt een bak met water die langzaam verdampt

Ik geloof niet dat siliconenkit uitdroogt, dit is meer een verhaal van 60 jaar geleden toen er nog bakken gebouwd werden met stalenframes en stopverf.,
Zou niet weten hoe het nu zit ga er van uit dat het niet uitdroogt maar weet dit niet 100%

Ik ben ook wel benieuwd of iemand er ervaring mee heeft.
Hoelang moet een aquarium droog staan wil het schadelijk zijn voor de kit?

Al eens nagedacht over de buitenkant (de droge zijde) die ALTIJD droog is.
Althans, zoals het bij mij staat...

Mijn huidige bak heeft bijna twee jaar droog gestaan, deels in een tochtige boerenschuur, deels buiten in de ‘vrieskou’ onder een zeiltje. Draait inmiddels alweer 11 maanden, en we hebben gewoon droge voeten??

Zou niet weten hoe het nu zit ga er van uit dat het niet uitdroogt maar weet dit niet 100%

Op den duur gaat het scheuren en verhard door veroudering.
Had een zelfbouw bakje op zolder en deze heeft 5 jaar droog gestaan en zo lek als een mandje, opnieuw gekit.
Of het door uitdrogen komt durf ik niet te zeggen.

Is het verstandig om dan nu zo'n bak te kopen en dan te stallen op zolder?

Wil je nieuw kopen of 2dehands?
In geval van 2dehands moet het een hele goede deal zijn maar dan nog loop je er een paar keer extra mee te zeulen waarbij schade kan ontstaan.
Indien nieuw staat die de hele garantie periode op zolder en als die daadwerkelijk opgezet is zul je zien dat je garantie verlopen is.
Bij de reefer zijn de doorvoeren op zich zelf stevig maar het gebeurt nog wel eens dat ze kapot gaan bij montage, ook de o ringen zullen er niet beter op worden bij langdurig staan.

Back
Bovenaan